fallback

Експерти обясниха как възрастта на шофьорите влияе върху безопасността

Спорът за това на колко години трябва да се прилагат ограничения на водачите продължава

Почти всеки втори шофьор на 75 и повече години все още кара собствен автомобил, сочи проучване в Германия. В кой момент обаче се увеличава рискът от злополуки и как да се определи доколко един възрастен водач се справя зад волана?

Отговор на този въпрос се опитва да даде германското здравно издание „Apotheken Umschau“, като за целта се обърна към експерти. Един от тях - Зигфрид Брокман, вицепрезидент на Германския съвет за пътна безопасност, заяви, че воденият в момента дебат за по-строги изисквания спрямо шофьори след навършването на 70 години, не е правилен.

Брокман е категоричен, че едва от 75-годишна възраст рискът от свързани с възрастта пътни произшествия нараства значително. Освен това, телата на хората и процесът на стареене са толкова различни, че е невъзможно да се каже категорично, че някой вече не трябва да кара кола поради възрастта си. Затова и експертът препоръчва на тази възраст всеки шофьор да преминава тест от най-малко 45 минути, придружен от експерт.

На свой ред, Ингрид Даншел, която е общопрактикуващ лекар, смята забраната за шофиране като крайна мярка. За да оценят годността за шофиране, лекарите използват специален „фитнес-протокол“, но решенията винаги се вземат индивидуално, въз основа на общата здравословна ситуация.

„Дори ако имате здравословни ограничения, пълната забрана за шофиране не винаги е необходима. Понякога шофирането е възможно в определени граници, например разстояния до десет километра", смята доктор Даншел.

„Много хора шофират добре и безопасно дори на 75 години. Повечето по-възрастни шофьори интуитивно избягват рискови ситуации, предпочитайки да шофират само през деня или, например, да не шофират по магистрали“, допълва на свой ред психологът Катя Шлайниц.

Според експерти е много важно на по-възрастните шофьори да бъде показано как работят съвременните системи за безопасност, които се поставят в новите превозни средства. Голяма част от възрастните водачи не се наясно с тях или по някаква причина се страхуват да ги използват.

Лекарствата също могат да повлияят на безопасността при шофиране. Например, действието на сънотворното продължава до следващия ден. Трябва също да се внимава и при внезапно спиране на приема на някои медикаменти, които шофьорът е взимал от дълги години - като лекарства за сърце и високо кръвно, например.

Изданието допълва, че в момента повечето автомобилни школи в Германия предлагат тестване на шофьорските способности, като цената на това изследване варира от 75 до 100 евро.

fallback
  • #15
    Недко Панайотов ( преди 8 месеца )
    Вижте статистиката на коя възраст правят тежките ПТП та и отговора е ясен.Евродепутатите направиха поредната диватия
  • #14
    анонимен ( преди 8 месеца )
    От колко години един политик трябва да се спре за да не влошава живота на народа
  • #13
    Ани ( преди 8 месеца )
    Шофьори по неволя- оставиха малките населени места без обществен транспорт и сега се огледаха на възрастните.
  • #12
    Възрастен водач със ( преди 8 месеца )
    В България възрастните са повече от 50%.Като ни лишите от малкото ни останали удоволствия,ще се лишите и от милиони левове.Тогава ще ядете ДЕДОВИЯ !
  • #11
    Патрик ( преди 8 месеца )
    Въпросните експерти ако желаят да определят проблемната възраст да погледнат паметните плочи по магистралите и останалите първостепенни и второстепенни пътища. Да изкарат средната възраст на загиналите и тогава да се произнесат. Кой дятка се фука в социалните мрежи и кое тунинговано отгоре до долу бабе отива да вземе внуците нашмъркано с кокаин фучащи с 150 или 200 км в час
  • #10
    Чочо ( преди 8 месеца )
    ***, няма да го чета ..младите да го четат, защото както караш на млади години...
  • #9
    Експерт ( преди 8 месеца )
    Да тия експерти ни докараха до тук,вземат те да се пригледат и стига купени мнения и на експерти и за възраст и за гуми и за болници едно време гипс сега шини и пирони и платна и защо.Отговора е ***,не медицината напредна а комисионните от гипса нищо.Та и тези дето искат да ни оставят без препитание са същите.
  • #8
    Господи ( преди 8 месеца )
    Най добре да бъдат затворени или унищожавани като излишни хора Години 73 или 75Така няма да пречат.
  • #7
    Красимир Николов ( преди 8 месеца )
    До кога ще обработване с мнения на "експерти" хората и ще прокарване линия на дискриминация за възрастните хора. Не Ви ли е срам. Определяте и максимална възраст за живеене.
  • #6
    Пурко ( преди 8 месеца )
    А стига кекави германски глупости, бе... у нас 75 годишния бай Кольо на три ракии пали колата и отива у съседното село да си допие, че ортаците му им се гъне рано коловоза... че и се връща без проблеми след боя в кръчмата
fallback
Последни