fallback

Европарламентът реши: Книжка ще се взима на 17 години

Депутатите отхвърлиха ограниченията за възрастни шофьори

Първият проект за реформа на шофьорските книжки беше одобрен от Европейския парламент с 339 гласа „за“, 240 „против“ и 37 „въздържал се“. Несъмнено, той засяга и нас като член на ЕС.

 

Ето всички по-важни нови предложения, приети от евродепутатите:

Сред нововъведенията, които най-много привличат вниманието, е възможността за получаване на свидетелство за управление от 17-годишни. Лицензът ще важи и за леки, и за товарни автомобили, но с условие – да има за придружител опитен шофьор.

Въвеждането на цифровата шофьорска книжка беше ясно и очаквано прието. Документът може да се съхранява на вашия смартфон и ще има същата валидност като физическата книжка. 

Освен това шофьорите на 18 години, ако притежават професионална книжка, ще имат право да управляват камиони или автобуси с максимум 16 пътници. Всичко това е част от първото четене, следва обичайната процедура за одобрени. 

Едно от предложенията, които не получиха подкрепа от мнозинството, е намаляването на валидността на шофьорските книжки за възрастните хора. Според различни проекти техните притежатели трябваше да минават периодични здравни прегледи за преиздаване на лиценза. Евродепутатите обаче отсякоха, че това ще наруши свободата им на движение. И гласуваха против.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Принципно, паркирането по огледала е много по-лесно и правилно (дори в авотмобила да няма камера за задно виждане). Това с обръщането назад не дава въобще ясна предтава къде е колата при паркиране.
  • #16
    Писна ми ( преди 8 месеца )
    Данни за България;Загинали при ПТП през 2022 г. - 525. Загинали през 1963 г. - 678. Максимум: 1990 г. - 1567, т.е. ТРИ ПЪТИ ПОВЕЧЕ ОТ 2022 г. Съвсем ясно се вижда, че в последните 10 години убитите са под нивото от периода 1963 - 2011 и намаляват. Но не, нека хората бъдат тормозени, просто защото може.
  • #15
    Пак съм Аз ( преди 8 месеца )
    Сигурно по-голямата част от тук пишещите не са се качвали в Газ53,Зил130,Уаз469 или друга подобна техника и не са чували какво е : "междинна газ" и"двойно амбриране" .Трудно бихте се справили с управлението особено на Зил157,Газ53 и други. Там няма хидравлични усилватели на волана и синхронизирани предавателни кутии,там се изискват силни мъжки ръце ,умения и . Такива бяха времената тогава,такава беше и техниката. Да си шофьор тогава не беше мн.лесно
  • #14
    ДО 12 ( преди 8 месеца )
    Не е вярно и задължително за " C" по комунизма да си завършил авто училище или да караш предказармени глоксове.Аз съм завършил електро.Условието да се явиш на изпит за "С"беше да имаш 17навършени години.Освен това задължително психо и полигон се минаваше.В един ден бяха изпитите по теория(листовки),полигон и градско ,така беше през 1995г.Тогава се взимаше дирктно "С" защото имаше казарма и службата беше по-лека с "С"кат.Сега момчета..нищо не знаете!Тогава имаше шофьори и...мъже. ...
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Няма лошо стига да се спазва това с придружител с необходимия опит. Така се учи много по-бързо от сам. Пък било и на 18. А по отношение на тия на 25години, дето не ставали - еми те и на 50 няма да стават - възпитание и минимален интелект като липсват няма спасение.
  • #12
    до #12 ( преди 8 месеца )
    Така беше, имаше директно С по времето на соца, но за да вземеш С директно, трябваше да учиш в училище за шофьори 3 г. или да си в казармата автошкола 6 месеца, като всеки дн въртиш герврека минимум по 6 часа. Аз като го карах в началото имах мускулна треска на ръцете и краката, а на изпита всички маневри назад и паркирането трябваше само на странични огледала да ги правиш без да се обръщаш. Тогава ни правеха наистина шофьори, а сега книжките ги дават все едно ги печелиш от лотарията.
  • #11
    До 11 ( преди 8 месеца )
    Директно С категория имаше по соца. Така че нищо ново под слънцето
  • #10
    Драйвер ( преди 8 месеца )
    Прави ли впечатление от статията излиза че направо се взима книжка за категория С и Д ? При нас в момента първо В категория след това за следващата С и тнт съз записване на нов автоглокс .
  • #9
    Кжфрихж ( преди 8 месеца )
    В САЩ и мисля в UK, дори самото обучение е по подобен начин - сяда баща ти в колата до теб и почвате да се учите по улиците. Със сигурност има нюанси и ограничения, но очевидно не са се изпотрепали, така че не е драма.
  • #8
    анонимен ( преди 8 месеца )
    6ти, не има си изисквания за придружителя. Мин. 25г и стаж 5г.Отделно и за алкохол - 0.0 до 21г, да не говорим че не мога да пия тя да кара. Така че законово е уредено.че придружителя носи отговорност. в БГ как ще се приложи е друга тема.
fallback
Последни