fallback

Кои са колите с най-проблемно окачване?

На вторичния пазар има и модели, при които тези компоненти са много здрави

Когато купувате кола на вторичния пазар, е важно да знаете кой модел ще има по-малко проблеми с ремонта. Привидно надеждна кола от известна марка може да поднесе много технически проблеми. Част от тях са свързани с шасито, като те се появяват след около 100 000 км и обикновено водят до повреди и скъпи ремонти.

И все пак - кои автомобили най-често поднасят неприятни изненади с окачването си и кои могат да изминат 200 000 км, без да се налага ремонт на тази основна система на автомобила. Отговор на този въпрос дават експертите от Auto.Mail, като се позовават на свое допитване до собственици на сервизи и автомобилни механици.

Най-проблемните по отношение на надеждността са въздушните окачвания на тежките премиум автомобили. Това важи с пълна сила за 10-годишните BMW 7-Series, Mercedes-Benz S-Class и Audi A8. При тях често им се чупят пневматичните цилиндри, активните стабилизатори и активното кормилно управление. Тези модели са продадени в по-малки количества, като това означава и по-малък брой сервизи, специализирани в техния ремонт. При повреда собственикът ще трябва да се обърне към дилърските центрове за замяна на повредените детайли. А там цените са високи, особено за специалните модели.

Малко по-добре стоят нещата по отношение на ремонта на Land Rover и Mercedes-Benz, тъй като те са в произведени в големи тиражи. И съответно има по-голям брой сервизи, където може да бъде ремонтирани. И тук обаче цените са доста високи.

Окачванията с леки алуминиеви рамена и други детайли от този метал също се считат за проблематични. Те се намират в кросоувърите и седаните на BMW, в моделите на Jaguar и в Infiniti EX и Infiniti QX50. Инженерите на тези марки са се опитали да олекотят предната част на автомобила, поради което много части на окачването са именно от алуминий. И проблемите с тях се проявяват още на 80 000 км.

Ако техните гумено-метални опори и панти се повредят, тогава цялата част трябва да бъде заменена, тъй като е невъзможно просто да се смени само сайлент-блока, а трябва да се сложи цял нов комплект, което е скъпо.

Проблеми с окачването се срещат и при корейските кросоувъри Hyundai и Kia. Те имат слаби стабилизаторни връзки, които могат да се повредят дори само след 30 000 км. При шофиране по неравни повърхности се чуват тропащи шумове. Като утешение за собствениците може да бъде фактът, че ремонтът е по-лесен и по-евтин от този на скъпите премиум автомобили.

В същото време експертите посочват и няколко модели със здраво окачване. Шасито на Mitsubishi ASX, например, показва добра устойчивост. Срокът на експлоатация на основните детайл от окачването на на този кросоувър е 120 000-150 000 км. Ремонтът на сайлент-блоковете и лостовете е сравнително евтин, но трябва да се сменят и втулките на стабилизатора, които започват да скърцат при голям пробег.

Първото поколение на Volkswagen Tiguan (2012-2013 година) също е справя добре с разбитите пътища Неговото окачване осигурява добра управляемост на автомобила, а лостовете и гумено-металните му шарнири издържат 130 000-150 000 км. Единствените проблеми, които могат да възникнат, са със задните сайлент-блокове на рамената на предното окачване и стабилизаторните връзки. Техният ремонт също е евтин и се извършва в много сервизи.

Dacia Duster също е сред лидерите по надеждността на шасито. Колата се справя добре с големи асфалтови дупки и неравни повърхности. Слабите места са втулките и връзките на стабилизаторите, които трябва да бъдат ремонтирани след около 100 000 км пробег.

Със здраво окачване може да се похвали и Suzuki Grand Vitara (2012-2014 година), който се произвежда в Япония. Колата може да изненада мнозина с неразрушимото си окачване. Неговите елементи могат лесно да бъдат ремонтирани и са сравнително евтини. Изключение правят втулките и стабилизаторните връзки. Само Toyota RAV4 може да се конкурира с този „японец“ по отношение на надеждността. Лостовете му изкарват 200 000 км, а при правилна поддръжка и повече.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 3 алуминия в самолетите се използва във вид на тънки листове и се казва дуралуминий.
  • #5
    Иван ( преди 2 месеца )
    Най здравото окачване е на опел. Просто и безпроблемно и ако изобщо някога се разтропа ремонта е без пари...
  • #4
    ааа ( преди 2 месеца )
    Не се заяждам,но специално колесниците, а и за доста други неща в самолетите се използва стомана.
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    интересно самолетите да не ги правят от *** проблема е в използваната технология който ползват тесла а не в алуминия
  • #2
    aaa ( преди 2 месеца )
    До анонимен, ами на над 2 тона автомобил, алуминиево окачване, гениално решение.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Или както казваше колегата от "Бричка", като чуя за въздух и ми свършва въздуха ;))). Като споменават алуминий в окачването са пропуснали Тесла, където нещата са най-трагични (изкушавах се да напиша трагикомични, но понеже Тесла не ги покриват ремонтите гаранционно, няма нищо комично в плащането за грешките на инженерите им)
fallback
Последни