Консултантската компания Brand Finance публикува най-новата версия на годишната си класация Global 500, в която експертите включват най-ценните марки в света на базата на 12-месечни резултати. Интересни промени настъпиха и в сегмента на автомобилните марки.
И този път за лидерство сред автомобилните производители беше между Tesla и Mercedes-Benz. Миналогодишната класация бе оглавена от американския производител на електрически превозни средства, но през 2023 г. германският концерн все пак измести своя конкурент и си върна първата позиция.
През годината стойността на Mercedes-Benz се е увеличила с 1% - до 59,4 милиарда долара, докато Tesla загуби 12% от стойността си за същия период - 58,3 милиарда долара. Както отбелязват анализаторите, проблемите за компанията се създават главно от нейния основател и ръководител Илон Мъск, около когото възникват различни скандали, като те засягат репутацията на всички компании, притежавани от бизнесмена.
Като цяло обаче глобалният бум на електрическите превозни средства играе в полза само на производителите на електрически превозни средства. Както следва от данните на Brand Finance, например BYD - най-скъпият автомобилен производител в Китай, който е и един от световните лидери в производството на „зелени“ автомобили, е поскъпнал с 20% (до 12,1 милиарда долара).
Марката New Flyer демонстрира още по-впечатляваща динамика. Стойността на тази компания, специализирана в производството на електрически автобуси, нарасна с 250% през годината и достигна 646 милиона долара.