IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Dacia Spring отново е евтина, но с повече функции

Най-достъпният електрически автомобил в Европа получи редица подобрения

Докато повечето производителя все още събират данни, за да определят как могат да продават евтин електромобили и да реализира печалби, Renault го прави с помощта на Dacia. Румънската марка се радва на голям успех с Spring, като от пускането на модела през 2022 г. досега са продадени над 140 000 бройки.


Dacia Spring (2024)


Сега малкият електрически хечбек е сериозно модернизиран, но това е по-скоро тежък фейслифт, а не новото поколение. Промените в екстериора на Spring са в съответствие с най-новия дизайнерски език на Dacia, който дебютира при новият Duster. Има голямо количество пластмасова облицовка на каросерията и квадратни арки на колелата, които придават „по-здрав“ и най-вече по-модерен вид на електромобила.

Големи промени има и в интериора, където е поставено изцяло ново арматурно табло. Освен 7-инчовия дигитален инструментален панел и 10-инчов сензорен екран, салонът получава преработен климатичен контрол и нов облик на вентилационните отвори. Актуализираният волан е с новото фирмено лого DC, но по-важното е, че вече може да се регулира на височина. Забелязва се и нов селектор на скоростите заедно с държач за смартфон зад него.


Dacia Spring (2024)


За такава малка кола това е доста практично, тъй като предният багажник може да побере 35 литра, докато задната товарна зона има обем от 308 литра. При сгъната задна седалка капацитетът на багажника нараства до 1004 литра. Няколко отделения за съхранение в цялата кабина предлагат допълнителни 33 литра.

Актуализираният Spring е дълъг само 3701 мм, широк - 1767 мм, висок - 1519 мм, и има междуосие от 2423 мм. В зависимост от нивото на оборудване, джантите са с размери 15 или 16 цола. Предлагат се и два нови цвята - Safari Beige и Brick Red.


Dacia Spring (2024)


Базовият Spring разполага само с 45 к.с., а по-мощната версия има 65 к.с., като при нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под 14 секунди (при слабия вариант времето е под 20 секунди). Батерията с капацитет 26,8 кВт/ч осигурява пробег от 220 км и се нуждае от 45 минути за зареждане от 20 до 80% чрез 30-киловатово DC зарядно устройство. От 7 кВт AC зарядно ще трябва да изчакате близо 11 часа, докато батерията достигне от 20 до 100%. Spring вече разполага с двупосочно зареждане, така че може да захранва домашни електрически уреди.

Характеристиките може да не са впечатляващи, но от Dacia твърдят, че това е повече от достатъчна за типичния потребител на Spring. След като анализира данните, събрани от информационно-развлекателната система на модела преди фейслифта, марката е установила, че собствениците карат колите си около 37 км на ден. Около 90% от всички пътувания са по-кратки от 70 км. Данните също така показват, че Spring се кара със средна скорост от 37 км/ч, както и че 75% от собствениците зареждат колите у дома.


Dacia Spring (2024)


Ог Dacia допълват, че Spring остава единственото EV, предлагано в Европа, което тежи под 1000 кг.  Въпреки че новата версия има повече стандартно оборудване и по-добра технология за подпомагане на водача, за да отговаря на разпоредбите на Европейския съюз, нейното тегло е увеличено само с 6 кг.


Цените на модела не се съобщават, но се очаква те да са на нивата на модела преди подобренията, тоест около 20 000 евро преди държавните стимули и отстъпки, предлагани за електрически превозни средства.


Още снимки на модернизирания Spring - вижте в галерията:


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 5 месеца )
    Не ти се получава със СпрингС. Няма кой да заблудиш
  • #13
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Шишо бакшишо ( преди 5 месеца )
    Защо броите Дачия Спрингс и Ситроен Ами за автомобили?
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Кар фен ( преди 5 месеца )
    Не си написал, пак ли е само 3+1. Не си написъл дали батерията е LFP.Земи си бележка и друг път си върши съвесно работата, а не да отбиваш новера както обикновено. Ей навремето, какви журналисти, ентусиасти, мераклйи, а ся, сап гледат да пейстнат в панела и айде да пушат. Но скоро ще ви пропушат други части на тялото, *** негодна. Чекай че се изнервих.
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Когато имах Мерцедес, вие карахте колелета къда са мамалигарите къде сме ние
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Пак питам? ( преди 5 месеца )
    А това, господин машинен инженер по ДВГ, което си писал в това мнение в същата статия дали е вярно "Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди?"Въпросът е дали все още си държиш на думите, които си написал тогава в това мнение? Не те питам за закаляване и никакви подробности отговори с ДА или НЕ. Това ми е напълно достатъчно? Държиш ли си на думите написани в това мнение? ДА или НЕ без обяснения? На думите държиш ли?
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Турбо, ти ли си бе брат? Май забрави, че съм ти правил забележка че ти си единствения, който казва springs и си разпознаваем? Като втори бонус е функционалната неграмотност, която те кара да мислиш че някой от писалите преди тебе е казал че ще си купува такава dacia. Третият бонус е че вече ти се превиждам навсякъде, дори когато не съм писал. Още не си ми отговорил още не си ми отговорил дали си държиш на думите в онова мнение, господин машинен инженер?
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Теслю Мун_чо мити4ен щял да си купува Дачия Спрингс,ама някой друг път.
  • #7
    2 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Около 90% от всички пътувания са по-кратки от 70 км." => Е, то - като знаеш с какво разполагаш - как да тръгнеш с това оттук до Португалия напр.? - още на Калотина си умрял... После - разбираш ли - това им казвала "информационно-развлекателната система"; нищо не информира тя, само заблуждава... :-(
  • #6
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    И как със зарядно от 7 квт ще зарежда 11 часа от 20 до 100 процента?! Пак някой не е разбрал нещо?
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Долният ( преди 5 месеца )
    Стоповете, в стил pac-man са забавни. Дизайнът като цяло напредва в сравнение със старата.