fallback

Южна Корея обяви война на електрическите коли с китайски батерии

Целта на властите е да стимулират местното EV производство

Правителството на Южна Корея въвежда нова политика за субсидиране на електрически превозни средства в отговор на намаленията на цените за Tesla Model Y и BYD, които използват евтини LFP батерии.Ревизираната политика за електромобилите свързан с опита на Южна Корея да даде предимство на местните производители на автомобили, тъй като се стреми да изравни условията на играта.

„Намаляването на цените на Tesla миналата година, съчетано с растежа на BYD, започна ценова война на глобалния пазар на електрически автомобили“, обясни Янг Джин-Су, който оглавява автомобилната група на Hyundai Business Research Center.

Според The ​​Korea Herald, новият план определя максималната сума на субсидията на около 4800 долара. Това е с 225 долара по-малко от миналата година. Обхватът, цената и типът на батерията обаче определят дали дадено електрическо превозно средство отговаря на изискванията за субсидия.

Типът батерия е трябва да се превърне във фокуса на новата корейска политика за електромобили. Корея обяви промените на този февруари, включително значително намаляване на субсидиите за електрически превозни средства с „нискоефективни батерии“, като LFP батерии от Китай.

До ноември BYD държеше повече от 40% от пазара на LFP батерии, според данни от China Automotive Battery Industry Alliance. Китайският производител CATL заема второ място с почти 34% от пазара.

Само миналата година правителството на Южна Корея предостави приблизително 24 милиона долара субсидии на купувачите на Tesla Model Y, което бе значително увеличение спрямо предходната година. Междувременно субсидиите за електромобилите Hyundai и Kia дори бяха леко завишени.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    #6, не знам при Урсула ли си на заплата или си бавноразвиващ се. В България може и да е относително изгодно да се зарежда на ток вкъщи (ако живееш в къща или имаш гараж), но в останалия свят да караш на домашен ток е по-скъпо отколкото на бензин или нафта. Може и да си програмист и да смяташ, че ако сложиш соларен панел на тавана на колата си решаваш проблемите с тока, ама истината е, че ти трябват поне 2 декара соларни панели, че да си я заредиш.
  • #6
    до 5 ( преди 8 месеца )
    Че кой нормален иска да се връща на двг с тия скъпи горива ти уред ли си
  • #5
    До 5 ( преди 8 месеца )
    Ти сериозно ли си мислиш, че Китай Не произвежда и не може да произвежда чисти двигатели с вътрешно горене?
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    3-ти - не прощават на хбридите, защотоо и те имат батерии макар и малки. А отдавна разбрахме, че тези хибриди са пълен та..к, а само си разнасяш едни 150кг. Обаче при чисти ДВГ или меки хибриди - не могат. Самите те не произвеждат агрегати (или поне не ми е известно). Отдавна го казах - спасенито на Евтопа е да се върнат към ДВГ и разхлабят нормите (които така или иначе са безумни). Иначе дракона е гладен и ще ги отнесе.
  • #3
    До 2 ( преди 8 месеца )
    Както виждаш китайците не прощават и на производителите на ДВГ. Най-нагло завземат териториите на японските производители с много по евтини модели, които са оборудвани много по-добре. Както се вижда от последната статия, като не им позволяват да продават и изнасят електромобили, влагат батериите им в хибридни автомобили и ги продават на безценица.
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Всички се опитват да спарт китайската инвазия. Ама греда. Зелените отвориха кутията на Пандора и си мислеха едни неща, но сметките им излезнаха криви. И вместо да си вземат поука, те тъпо и упорито седят дракона да им пърни задниците с огън. И като "бонус" е.. мамата на собствената си авто индустрия.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    LFP батериите са бъдещето, да свикват.
fallback
Последни