fallback

Lexus e най-здравата кола според южноевропейците

Шофьорите са най-доволни от Tesla Model Y, Land Rover e на дъното

Вземайки пример от прочутото годишно проучване на JD Power в САЩ, потребителската асоциация Altroconsumo извърши своя анкета за надеждността на автомобилите в Европа. Попитани бяха повече от 30 000 шофьори от девет страни (основно южноевропейски като Италия, Франция, Португалия, Испания и Словения, но също и от Нидерландия, Белгия, Чехия и Словакия). Altroconsumo вкара в своята база  марката, модела и възрастта на автомобила, като изследва изминатите километри, повредите, за които е необходима намесата на механик, както и разходите за ремонт. Отговорите се превърнаха в индекс на надеждност, изразен по скала от 0 до 100. 

Първите четири позиции са окупирани от Япония. Lexus води в класацията с 9б8 точки, следван от Suzuki (93), Subaru (93) и Toyota (91). Cupra, също с 91, е първата марка извън Страната на изгряващото слънце. На шесто място е KIA (89), докато германският Smart заема седмо място с 89 точки. В топ 10 се нареждат още “японци“  -  Honda (89), Mitsubishi (89) и Nissan (87). Точно след тях е Mazda (87), така че забележителните 8 от 11 челни позиции на класацията са на марки от далечния остров.

В класация специално на италианските марки (все пак италианци са правили проучването) Fiat води с 84 точки, следван от Alfa Romeo (82) и Lancia (80). Друго за отбелязване при трите германккия премиум марки: BMW и Audi постигат еднакъв резултат с по 87 точки, докато леко изненадващо Mercedes се нарежда по-долу с 84. В дъното на класацията на Altroconsumo (единствените две марки, които не получават отличен рейтинг от 80 нагоре) са Opel със 76 точки и Land Rover със срамните 64.

Според проучването най-честите повреди засягат електрически компоненти -  фарове, предпазители, контролни светлини, централно заключване, чистачки на предното стъкло. На второ място е спирачната система. Трети са проблемите, касаещи двигателя (цилиндрови глави, уплътнения на главата, клапани). Внушителните 23% от автомобилите са имали проблеми през първите две години, т.е. в период, който винаги се покрива от гаранцията. 

Проучването също така анкетира италианските шофьори колко трябва  да плащат за рутинна поддръжка на автомобила си. Не е изненадващо, че луксозните марки са най-скъпи. Mercedes и Audi гълтат 450 евро годишно. Най-евтина са задължителните консумативи при Lancia (200 евро) и Dacia (240 евро).

Но колко доволни са самите шофьори от колата си? Този въпрос води до по-субективни отговори, тъй като всичко зависи от очакванията. Оптималният рейтинг започна от 75 точки. Всички марки задоволят шофьорите с изключение на една  - отново Land Rover (74). В тази област Tesla е безспорен лидер с 93 точки, а специално Model Y се доближава до съвършенство в надеждността с 99. Уау! Lexus, Alfa Romeo и Porsche също са много високо ценени от своите собственици.    

fallback
  • #9
    До 6 ( преди 9 месеца )
    А и в интерес на истината, Лексус се продава рядко само в Европа. Я поразтърси данни за останалия свят- Америка, Азия, Австралия
  • #8
    До 6 ( преди 9 месеца )
    В Лексус да си се качвал случайно? В LS? Явно НЕ. Явно идея нямаш как изглежда даже подобна кола в действителност. Да си виждал на живо? Карам Лексус (нов), карал съм и Тойота, идруги коли, и немски, и от премиум сегмента, немския, от който ми се повръща. Не можеш да ги сравняваш по надеждност и качество, в полза на Лексус, разбира се. Факт, неуспорим. Но всеки да си кара каквото желае, има право на мазохизъм
  • #7
    до 6 ( преди 9 месеца )
    Нали и аз това казвам! Лескункс е като 20-годишна Нокия и 90% от пазара на премиум марки напълно го осъзнава и не го купува. Повечето хора не са глупави, особено тези, които си изкарват парите сами. Въпросът е какво правим с българският форумен буддала, който няма пари за Тойотка нов внос, но се кълне, че Лескункс е най-добрата кола.
  • #6
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Надежност, удовлетвореност и продаваемост са 3 различни понятия и 3 различни класации. Nokia с бутони вероятно е много по-надеждна от който и да е смартфон, изкарва много повече дни с едно зареждане, значително по-евтина е и е страхотен избор за всички които са против новите технологии. Но въпреки това над 90% от хората дори не знаят, че се продават все още такива модели. На обратния полюс, rolls-royce може и да е най-надеждния автомобил, но заради цената няма как да стане пазарен лидер.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Лескункс и Шоппару били първи? Ако бяха, нямаше да са двете най-зле продавани марки в Европа, с буквално единични бройки. Толкова за тези класации.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Петърчо пак е водил лично проучванията: "Отговорите се превърнаха".
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "(все пак италианци са правили проучването)". Аутомедия, много ми хареса това изречение. Включвайте го и като представяте и тюфските пропаганди само заместете "италианци".
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Но колко доволни са самите шофьори от колата си? Този въпрос води до по-субективни отговори, тъй като всичко зависи от очакванията." Точно затова Тесла е на първо място. Никой не си купува Тесла с особени очаквания за качество и надежност и затова после не са разочаровани. Предварително са запознати, че фугите няма да са равномерни, че автомобилите излизат от завода с нерегулирани фарове и трябва да си ги регулират, както и че боята е тънка и се дере и лющи и трябва да фолират автомобила.
  • #1
    123 ( преди 9 месеца )
    Факт е, че японците правят най-добрите автомобили. Поредната класация, която го доказва. А Лексус е кола мечта, но не всеки може да си я позволи. За масовите потребители има Тойота, която ги няма същите екстри и лукс, но е абсолютно надеждна, икономична, практична и здрава кола. Учудва ме Купра, че е в 10-ката. Явно испанците са успели да отстранят слабостите на ФВ-техниката и да я подобрят. Между другото и чехите са така. Шкодите винаги са по-надеждни от тарабите на компанията майка.
fallback
Последни