fallback

Най-бързата кола в света използва батерии от електронни цигари

Клетките в електрическата McMurtry Spéirling са същите като при вайповете

Суперколите използват редки материали като титан, въглеродни влакна и инконел. В същото време обаче техните запалителни свещи може да са еднакни като тези на масови автомобили. Същото важи и за батериите в електрическите превозни средства. Повечето производители на автомобили не произвеждат собствени батерийни клетки и McMurtry е един от тях.

Тази компания нашумя насккоро. Тя разработва и произвежда коли с огромна мощност, като нейният прототип Spéirling официално беше признат за най-бързия автомобил на планетата, тъй като устява да ускори от 0 до 100 км/ч само за 1,4 секунди. Въпреки това батерийните клетки, които използва Spéirling, са всичко друго, но не и екзотични. И те са добре познати на някои пушачи.

Компании като Samsung, LG, Panasonic и други произвеждат цилиндрични батерии за всичко - от лаптопи до скутери. Батериите McMurtry се произвеждат от малко по-нишова тайванска компания, наречена Molicel, която е специализирана в енергийно плътни химикали, които могат да разреждат големи токове. Нейната клетка P26A 18650 (18650 описва форм-фактора на батерията) е широко достъпна в сайтовете за препродажба на батерии и е същата клетка, която Spierling използва в своята 60,0-киловатчасова батерия.

P26As струва средно 5 долара на дребно и се използва за фенерчата или за електронни цигари, познати като „вайпове“. Тази батерия е идеална по няколко причини. В клетъчната химия всичко е компромис между плътност на мощността, енергийна плътност, жизнен цикъл и цена. Клетките с висок капацитет често са компрометирани повече към по-ниски токове и по-дълъг живот на цикъла. Батериите на Molicel не са такива. Те нямат голям цикъл на живот, но капацитетът им е висок, могат да разреждат много ток и цената им често е разумна. 

Сравнително нисък жизнен цикъл преди сериозно влошаване е добре за електрически суперавтомобил, който рядко ще се кара. Повечето от нещата на Molicel са предназначени само за около 600 цикъла при почти пиков постоянен разряд, преди капацитетът им да достигне около 80% от времето, когато са били нови. С пакет от 60 кВт/ч обаче това е достатъчно. Електрическите автомобили също не се поддържат често на пикова мощност, така че средният ток на разреждане на батерията вероятно е много по-нисък.

Производствената версия на Spéirling използва малко по-голямата клетка 21700 - друга единица, произведена от Molicel, наречена P50B. Тя е дори по-впечатляваща от P26A, която сам по себе си е заменена от превъзходния P30B. Тези клетки се използват в електромобили, електрически самолети, фенерчета и електрически инструменти. 

fallback
  • #2
    PLAID ( преди 8 месеца )
    И P100D, и Plaid са с 18650. 21700 - още по-добре - Тройката и Игрека къртят с 250 кВт бърз заряд. Една Molicel P45B от МОЛ-а ти дава 45 ампера и 17 хил. лумена в Nightwatch Incredible или 6 автомобилни фара в 187 грама фенер. 4680 в Киберкамиона и Semi са още по-. Всичко живо минава от призматични на цилиндрични клетки, защото това е най-доброто - мощност, охлаждане, балансиране, компановка.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ей браво на вас, големи сте откриватели
fallback
Последни