fallback

Криза ли? Lamborghini счупи рекорд през 2023

Италианският производител е продал над 10 000 нови коли

Може да си мислите, че най-богатите клиенти на автомобили са се отдръпнали покрай черната серия – пандемия, войни в Европа и в Близкия изток, нарушени вериги на снабдяване, повишени лихви и растящи цени. Да, ама не, както казваше един наш водещ.

Lamborghini счупи рекорда за продадени нови коли през миналата година с точно 10 112 бройки. Лично Стефан Винкелман, изпълнителен директор на компанията, даде обяснение как италианският бранд за суперколи устоява на икономическите бури в своята 60-а годишнина.

„Беше много трудно. Имаше доста голяма инерция по време на ковида, но после дойдоха и другите проблеми. Затисна ни огромно напрежение. Понякога просто не спяхме“, признава той.

Сравнение с другите луксозни марки, Lamborghini успя да направи растеж благодарение на своя хит в SUV сегмента. Моделът Urus, който дебютира през 2017 година, продаде 6087 бройки миналата година. За сравнение вторият хит на компанията – звярът Huracan, се отчете с 3692 бройки. Което си е впечатляваща цифра за последната година на модела.

Кои бяха най-големите пазари на Lamorghini:

САЩ - 3000 бройки

Германия - 961

Китай , Хонг Конг и Макао - 845

Великобритания - 801

Япония - 660

Близкият изток - 496

Южна Керея - 434

Италия - 409

Канада - 357

Австралия - 263

Франция и Монако - 255

Швейцария - 211

Тайван -  131

Индия - 103

Как все пак марката успя да постави рекорд в тези тежки условия?

Според Винкелман ключът в продажбата на спортни супер коли е балансът между нуждите и снабдяването в най-различни кътчета на света. „За първи път доставяме 10 000 автомобила, но това не е защото гонехме нов рекорд, а просто естествено продължение на солидния брой поръчки, които стигат чак до края на 2025 година“, коментира шефът на марката.

Винкелман разкри още, че новият хибрид Lamborghini Revuelto се радва на още по-дълга листа от чакащи, като опашката се вие чак до 2026 година. Компанията е готова веднага да съкрати производството на всеки един модел, ако поръчките за него секнат.

„Всичко е под контрол. Може да спрем и пуснем всяко едно производство за секунди. За нищо на света няма да рискуваме имиджа си”, допълва Винкелман.

На този етап най-заможните купувачи в света обсаждат 184-те дилъра в 54 страни, които предлага Lamborghini. Идеята е ясна – ако утре Европа свие поръчките, то друг пазар ще ги вдигне. А италианската луксозна марка разширява гамата от изцяло електрическия  Lamborghini Lanzador, през офроудъра Sterrato, до единични бройки за ценители.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Който има пари гледа да ги вложи в нещо, ако преди 2-3 години си купил каквато и да е кола, днес е доста вероятно да я продадеш с печалба
fallback
Последни