Италианският производител Ferrari е подал патент за уникален механизъм за трансформация на интериора. Той позволява шофьорската седалка да бъде преместена в централна позиция заедно с волана и педалите, точно както на състезателна кола.
Последният патент, подаден от Ferrari в Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO), обещана да бъде една от най-интересните автомобилни иновации в историята. Той дава възможност за преместване на седалката на водача до централна позиция. Тази система позволява на водача при движение по нормални пътища да управлява своя спортен автомобил в нормален режим, когато седалката е разположена отляво (или отдясно в държави с дясно движение). При пристигане на пистата обаче седалката може да бъде преместена в централна позиция и шофьорът да се почувства като пилот на състезателна кола.
Съдейки по патентни изображения, публикувани от CarBuzz, воланът, таблото и педалите се движат заедно със седалката на водача. За такова свободно движение всички органи за управление (кормилно управление, спирачки и газ) не трябва да имат физическа връзка с модулите, а да се управляват „по кабел“. В момента само Tesla Cybertruck има този тип конструкция. В други съвременни автомобили, включително електрически, поне воланът все още има физическа връзка с колелата.
Трябва да се отбележи, че Ferrari не е единствената марка, на която е хрумнала подобна идея. Audi разполагаше с подобна технология през 2018 г., когато представи концепцията PB18 e-tron. Тази кола имаше шофьорска седалка, която също се движеше отляво надясно. Идеята обаче остана на ниво концепция и не стигна до серийно изпълнение. Интересно е да се види дали италианската марка ще внедри технологията в сериен модел.