fallback

Употребявано BMW X6: Кой двигател да изберем?

Ранните версии с дизелов шестак са за предпочитане

Купуването на употребявани премиум автомобили е скъпо удоволствие: колите са стари, но се нуждаят от нови резервни части, които и днес са твърде скъпи. Въпреки това не липсват желаещи за такава покупка, като има и няколко изключения от всеобщото правило. Едно такова изключение е крос-купето BMW X6, но и при него трябва да се избира внимателно.

Става дума за първото поколение (E71) на баварското крос-купе Х6, което днес се продава на вторичния пазар на цени от малко над 10 000 лв до около 40 000 лв. То се произвежда през периода 2008 - 2014 година, но колкото и странно да звучи, за предпочитане са по-ранните дизелови версии.

Иначе, MW X 6 e основоположник на модерните купеобразни кросоувъри. Тази кола се появи в гамата на баварската марка през 2008 година, като и до ден-днешен изглежда привлекателно за любителите на употребявани премиум автомобили.

Този автомобил е оборудван както с бензинови, така и с турбодизелови двигатели. Има и хибридни версии, но от тях бяха произведени доста малък брой. Почти всички екземпляри на пазара у нас са с фирменото 4х4 задвижване и с автоматична трансмисия.

Но колкото и привлекателно да изглежда днес това крос купе, то е доста скъпо и претенциозно за поддръжка. Сред модификациите обаче има една много интересна версия, която смятаме, че е най-подходящата за вторичния пазар и която си струва да разгледате по-отблизо.

Статистиките показват, че най-малко повреди дават вариантите, оборудвани с трилитровите дизелови двигатели. Те обаче също смениха поколенията. Първо се появи моторът, обозначен с индекс M57, а впоследствие - N57.

Препоръчителната гама е следната: xDrive30d (232 к.с.) и xDrive35d (282 к.с.) - до началото на 2010 година След това идват xDrive30d (241 к.с.) и xDrive40d (302 к.с.). Принципно тези версии се смятат за най-надеждни и същевременно икономични, но и сред тях има нюанси. Очакванията, че новото е по-добро от старото не се оправдават.

Най-надеждната версия е късната разработка на мотора с индекс M57, точно преди фейслифта на модела. При нея инженерите успяват да изчистят всички "детски болести", като най-съществена сред тях е повредата на клапите на всмукателния колектор.

Именно тези версии на М57 моторите, произведени през 2009 година имат най-голям ресурс и с редовно обслужване могат да изкарат и до 500 хиляди километра. По-новите мотори N57 издържат далеч по-малко - максимум до около 350 хиляди километра.

fallback
  • #11
    Рук ( преди 9 месеца )
    Аз въобще не го сменям
  • #10
    Goro ( преди 9 месеца )
    Аз с риск да избягам от темата си тряскам един мл 5.5amg и няма грижи феислифтов. 347коня атмосферен мотор510нютона, бие даже и новата x4. 8.И като средства. Сега това си е мое мнение без да съм силно пристрастен към марката. Това е
  • #9
    Коко ( преди 9 месеца )
    Да вземеш БМВ на 15 години не е най-практичното решение. Вече си е изкарало хубавите километри и остават само скъпата поддръжка. Колко е премиум да караш кола, която скоро ще става на 20 години е друг въпрос.
  • #8
    Валентин ( преди 9 месеца )
    Аз под 20 000 лв не виждам, автора на статията къде е гледал, незнам!
  • #7
    Пропов ( преди 9 месеца )
    Имам няколко познати с такива. М50d с 3те турбини - над 20хил. евро за ремонти и колата още седи в двора с 2ри умрял мотор. 40d с 2 турбини - никой не е изревал от него. А ги карат много. Но с БМВ има една специфика на пазара Хубаво ама евтино БМВ няма. Ако колата е здрава и потдържана никой не го дава евтино защото знае колко е дал за потдръжката и колата му лежи на сърцето. Ако е лъскаво пък евтино - бомба със закъснител. Окотено и скалъпено за продан. Та БМВ или скъпо или по добре нищо.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    С който и да си вземеш е все тая. Това е кола, която много добре и сигурно ти пресушава паричната сметка. Да беше само мотора, ами то почти всяко нещо е направено така, че да станеш абонат на сервизите. Иначе за лукс, материали, возия си е наистина доста добре, но това ли е важното в една кола? Не, нали! За мен е важно колата да ми служи, а не аз на нея.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Най здравия мотор при това БМВ е V8, 4.8.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    10-11 литра на 100 за дизела. Бензина е към 15 на 100. Както и да го караш все едно и също гори. Под 10 не пада.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Което и да изберете все е калпаво и скъпо и като всяко съвременно BMW ще прекарва доста време в сервизи дори и "нищо да му няма". Проблемите са много и навсякъде. Повечето са дребни неща но не са евтини за ремонт. Частите за този модел са едни от най скъпите, цената за поддръжка е над средната в лукозният сегмент. Разход на гориво 10-11л. на 100.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    За мен N55 2013та
fallback
Последни