fallback

Audi представи най-бързото и най-екстремно комби RS6

Версията GT излиза в тираж от 660 бройки и ще струва поне 250 000 евро

Ако на някой му се струва, че Audi RS6 Performance не е достатъчно мощен и екстремен автомобил, то вероятно новата версия на германския модел ще промени нова мнение. Всъщност, това е един много специален проект - Audi RS6 Avant GT, който ще излезе в ограничен тираж от 660 бройки.

От Инголщад посочват, че този автомобил представлява техническо и естетическо усъвършенстване, вдъхновено от миналото и по-специалпо - от легендарно Audi 90 Quattro, което се състезаваше в шампионата за издръжливост (IMSA). Машината се различава от комбито RS6 Avant както по външния си вид, така и по характеристиките си.

Автомобилът получава цветовете на историческата кола, където бялото се съчетава със сиво и червено, като това е един от трите предлагани варианти. Тези цветове също са добре познати от концерптуалния проект Audi RS6 Avant GTO за 2020 г. Има обаче детайли, които правят колата уникална - предната част се характеризира с лъскаво черно покритие на решетката и въздухозаборниците. Поставен е маркиран сплитер, а предният капак, за първи път в историята на Audi Sport, е изработен от карбон.

Формата и функцията, т.е. прорезите зад арките на предните калници, оптимизират въздушните потоци към колелата, премахвайки турбуленцията и също така благоприятствайки охлаждането на спирачките. Броните също са от карбон, а джантите са 22-цолови със специфичен дизайн. Задната врата е преработена, като в тази също има спойлер.

Интериорът е типичен за новите мозели на Audi, като при RS 6 Avant GT се залага на черно в комбинация от червено и медно за част от детайлите. Кожата Dinamica и тапицерията от микрофибър на RS седалките, които имат карбонова структура, също са в този стил.

Що се отнася до производителността, GT споделя абсолютно същата техническа база като Performance, т.е. 630 к.с. и 850 Нм, осигурени от 4,0-литров, туин-турбо V8 двигател. Ускорението от 0 до 100 км/ч обаче отнема 3,3 секунди (с 0,1 секунди по-бързо от „нормалното“ RS6). Достигането на 200 км/ч става за 11,5 секунди, а максималната скорост е 305 км/ч. Това се дължи благодарение на по-ниското с 40 кг тегло спряво стандартния модел и 15 кг в сравнение с Performance.

Новата версия получава специално калибрирано шаси и различни настройки на задния диференциал. Освен това, за първи път в историята на модела, окачването има ръчно регулируеми амортисьори, като пътният просвет е намален с 10 мм в сравнение с останалата част от гамата RS.

По-голямото предварително натоварване на пружините (съответно и по-твърдата настройка), позволява амортисьорите да се регулират според три различни калибровки и по-твърди стабилизиращи щанги (+30% отпред и +80% отзад).

Както вече стана ясно, този автомобил ще излезе в тираж от 660 бройки, като всички те ще бъдат произведени в завода на Audi в Некарсулм. Всички коли ще бъдат сглобени на ръка, след което ще бъдат изпратени за „довършителни работи“ в завода  Böllinger Höfe, където се сглобяват суперколата Audi R8 и електрическото Audi e-tron GT. Цените на специалното RS6 Avant GT стартират от 250 000 евро.

Още снимки на специалното комби - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    Здрасти ( преди 10 месеца )
    Абсолютна визия на Хюндай!
  • #7
    Крум ( преди 10 месеца )
    Толкова мощни коли няма смисъл да са със ръчка, защото ако искаш да оползотвориш всичката техника по-добре да си хванал геврека здраво с двете ръце, да не си кажеш здрасти с някой стълб
  • #6
    Марто ( преди 10 месеца )
    Не знам кой е писал статията, обаче редакцията нека прочете добре и си коригира правописните грешки
  • #5
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Когато семейното положение налага избор между ван или комби, ама банковата сметка позволява нещо по така - ето го. Спасението за бащите. Аз лично никога не бих карал комби, макар че имам 2 деца. Но това нито прилича, нито върви, нито седи на пътя като комби. Но върши работа като комби и жената го вижда като такова. Само да не иска да го кара и тя, че ще "превърти" застраховката.
  • #4
    Ауди фен ( преди 10 месеца )
    Ама да бяха я направили с ръчни скорости.
  • #3
    фф ( преди 10 месеца )
    Тая кола винаги се кара с усмивка....
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сажди ще има ли?
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Добро е, ама да си милионер и да не живееш по лунните пейзажи на милата ни родина.
fallback
Последни