fallback

Как елементарни проблеми със свещите водят до ненужни ремонти на двигателя

Спазването на този съвет може да ви спести доста нерви, а и пари

Собствениците на автомобили отдавна са свикнали с факта, че ако има проблеми с двигателя, то колата просто трябва да се свърже към диагностичен скенер и естеството на проблема ще стане ясно като бял ден. Но това не винаги е така. „Старомодни“ методи понякога ни позволяват да разберем проблема много по-точно.

Бензиновият двигател започва неестествено да вибрира по време на работа? Или спира без причина? Или внезапно губи мощност? Няма проблем: скенерът в автосервиза ще ни каже всичко. И тогава собственикът на колата започва вълнуващ период от живота си. Един след друг сензорите в двигателя се сменят с нови, но симптомите на „болестта“ не изчезват. Това е реална картина от родната действителност, при това често срещана и изключително неприятна за личния бюджет.

Междувременно въпросът може да се окаже просто проблем с една от запалителните свещи. Факт е, че диагностичният скенер не може да види какво се случва вътре в цилиндъра. Да, компютърът може да открие прекъсвания на запалването. Или, например, откриване на твърде високи токове във верига с високо напрежение. С такава „въвеждаща информация“ обаче не всеки автомеханик ще се досети, че проблемът може да е елементарен и евтин за отстраняване и да се крие в самата свещ.

А понякога се случва и обратното: опитен диагностик осъзнава, че проблемът е в свещта, но се преструва, че не е разбрал това. И започва да издава „диагнози“ - всяка по-скъпа от другата. Много често не е нужно и механиците да са недобросъвестни. Самото диагностично оборудване може да свърши тази работа: ако запалителната свещ не работи правилно (да речем, замърсена с отлагания), тя може да покаже цял набор от „грешки“ в двигателя...

Резултатът е същият: скъпи опити за „излекуване“ на захранващия блок чрез последователна подмяна на сензори, които уж „заблуждават“. Разбира се, тази тактика дава само един резултат: много загубено време и пари за закупуване на нови компоненти и заплащане на стандартните часове на персонала в сервиза.

Ето защо, когато двигателят е нестабилен, не тръгва или проявява други подобни „симптоми“, диагностиката му трябва да започне със свещите. Освен това методите в тази област се използват абсолютно същите като тези, които нашите дядовци са използвали при ремонта на своите автомобили Жигули.

При сравнително стари двигатели трябва да премахнете проводниците за високо напрежение от свещите един по един и да наблюдавате поведението на устройството. Ако запалителната свещ е изключена и двигателят работи по същия начин (макар и нестабилен), както е работил преди, тогава това е - „слабата връзка“.

Повечето съвременни двигатели обаче имат запалителна бобина на всяка свещ. Поради това не можете наистина да издърпате кабелите за високо напрежение от тях, докато двигателят работи. Следователно ще трябва да развиете всяка свещ и да проверите състоянието й визуално, като оцените нейната ефективност.

Недопустимо е свещта да е покрита с "рошав" слой сажди, напръскана с масло или да има разтопени части. Ако не се наблюдава нищо подобно, трябва да проверите разстоянието между електродите за съответствие с нормата и да върнете свещта на мястото ѝ, като преминете към проверка на следващата. Едва след тази процедура трябва да започнете ремонт на двигателя , като се уверите, че всичко е наред със самото искрене. В края на краищата смяната на запалителните свещи е много по-рентабилна мярка от премахването на „проблемите“ в системата за управление на двигателя.

fallback
  • #5
    Жоро ( преди 1 месец )
    Съвременните коли не могат да се бърникат като старите "Лади". Новите автомобили си имат чек лист за проверки и подмяна на елементи "на ресурс". Изтърват ли се обслужванията, това води до последствия за автомобила. Всичко може да се установи от софуера за проверки. Ако искаме нещата да са коректни, трябва да се иска диагностичния лист, където пише за какво става дума. Това за нагласяване на диагнозата няма как да се случи.
  • #4
    Пешо ( преди 10 месеца )
    От смяна на свещи и почистване на дебитомер, колата може да замърка, ако си е изправна по принцип. Лошото е, че влошаването от тези компоненти става толкова постепенно, че човек не обръща внимание. Но след смяна се усеща приятна разлика.
  • #3
    Пресен опит ( преди 10 месеца )
    Само преди 2 седмици смених свещите на моя Nissan Micra K12 от 2004г.Проблемът беше,че разхода на гориво ми се качи осезателно с 20-30%.Първо проверих да не са ми меки гумите,защото това очевидно повишава разхода.След това разбрах че за моята кола свещите е препоръчително да се сменят на 60000км,а се скапват напълно на 180000км....Е,моята беше на 207000км,така че по най-бързия начин си поръчах и сам си ги смених.Проблемът се реши.....Хубавото на старите коли е че са ремонтопригодни,а сега не са
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Веригата обикновено започва от акумулатора.След проверка на свещи,кабели,бобини и т.н. което може и с малко опит да се направи,пробвайте с нов(друг-обслужен и зареден) акумулатор.Такъв бе последния ми ремонт който ми спести 200-300лв. от сервизно бърникане.110лв. за нов акумулатор и двигателя замърка-Vectra B '97 седан.По-добре с Вектра на село отколкото с Кайен в София ;)
  • #1
    Има едно НО: ( преди 10 месеца )
    при нормалната работа на свещта тя се намира в горивна смес (с да кажем неизвестен по качество бензин), и най-вече под налягане от компресията на двигателя. Последното влияе чувствително на режима на работа. В интернет има достатъчно нагледни сравнителни тестове на свещи, а и всеки може без специален стенд и с повечко ум да имитира и види реално разликата.
fallback
Последни