fallback

Toyota призна за измами при 3 дизелови двигателя

Японският производител се сблъска с още един проблем - дефектни въздушни възглавници на стари модели

Японският производител Toyota призна за измами със сертификационните тестове да дизелови двигатели на своите автомобили и спря доставките на 10 модела, някои от които са предназначени за пазарите в Европа. Сред тях са Land Cruiser 300, Prado и Hilux, както и Lexus LX, съобщават от компанията.

Нередностите са открити при двигателите 1GD - 2,8-литров турбодизел с 4 цилиндъра, 2GD - 2,4-литров турбодизел с 4 цилиндъра и F33A - 3,3-литров V6 с двойно турбо. Всички те са били оборудвани с различен ECU софтуер по време на тестовете за сертифициране.

„По време на тестването за сертифициране мощността на двигателите измерена с помощта на ECU със софтуер, който се различава от този, използван за масово производство, така че стойностите да бъдат приблизително еднакви“, се казва в официалното съобщение на Toyota.

Представител на Toyota каза пред Reuters, че приблизително 84 000 превозни средства от 10 модела са засегнати в световен мащаб. Той посочи, че компанията е разбрала за нередностите, след като е получила данни за потенциални измами в тестовете за сертифициране на емисиите за мотокари и строителни машини от нейното подразделение Toyota Industries Corporation (TICO). Именно то разработва дизелови двигатели за автомобилите на японската марка. От Toyota обаче са категорични, че в случая става дума за нередности при измерване на мощността, а не на вредните емисии.

В същото време японският производител ще трябва да се справи с още един сериозен проблем. Toyota призовава собствениците на стари модели Corolla, Matrix и RAV4 да спрат да ги карат, докато не им бъдат сменени въздушните възглавници. Мярката засяга около 50 000 бройки от трите модела, оборудвани с еърбези на Takata, при които има риск от експлозия и изхвърляне на шрапнели.

Предупреждението се отнася за Corolla и Matrix от моделните години 2003 и 2004, както и за RAV4 от 2004 и 2005 г. Засегнати са е и 11 000 бройки от Pontiac Vibe (2003 и 2004 г.), чиито въздушни възглавници са идентични и са направени в същата фабрика в Калифорния. Повечето превозни средства са продадени в САЩ. На сайта на NHTSA (Националната администрация за безопасност на движението) собствениците могат да проверят дали колите им са засегнати от проблема, като въведат 17-цифровия идентификационен код на тяхното превозно средство.

Най-малко 60 души по света са загинали, а 400 са ранени заради дефектните въздушни възглавници Takata от май 2009 г. насам. Проблемът доведе до сервизни акции, които засегнаха около 100 млн автомобила и доведе до фалита на японския производител.

fallback
  • #8
    Интересно става там ( преди 10 месеца )
    От както стана Януари 2024-та в Япония започнаха да се държат малко странно.Още от много години насам при тях започна великото разделение (ако може да го наречем така) - с капсулите, които разделят човек от човека..Икономически сякаш започнаха да загърбват континента си..Поставиха за Мис Япония украинка с 0% японски гени. Започнаха да прескачат моралните граници и децата им започнаха да се превръщат на сещате-се-какви, но просто с аниме-привкус. Сега правят измами (от европейските)..Да вид ...
  • #7
    Простено им е ( преди 10 месеца )
    Понякога се налага да слъгнеш тук-там ,но важното е че имаме истински дизели за истински джипки !
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Японеца си признава след 84 000 бройки, докато немеца кри и лъга докато бройките станаха десетки милиони. Малка разлика, но съществена.
  • #5
    ха ха ( преди 10 месеца )
    И понеже автомобилните компании, които с загубили пари заради дефектните въздушни възглавници не са пожелали фалита на Takata. Въпреки огромният скандал предоставили са и възможност да продължи да произвежда пиропатрони и да си плаща задълженията. Нищо лично само бизнес.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Не може да бъде! Японеца не прави такива неща, поне докато не го хванат! Справка- сектантите
  • #3
    До долния ( преди 10 месеца )
    Доказва се много лесно монтираш отзад на гърнето детектори за твч и за азотнимоксиди и сравнявяш с данните от лабораторията задяча за третокласник
  • #2
    Enzo ( преди 10 месеца )
    Ей страшни ***! Сами са си виновни за смъртта на двг. Вместо да гледат от БМВ как се прави. Още когато избухна Дизелгейт, направиха опит да набъркат в скандала и БМВ. Една от колите, с които бяха правили тестовете, беше именно БМВ. И докато VW признаваха и говореха как щели "да оправят тези коли", щото го дължали на клиентите си, БМВ скочиха до небето и казаха твърдо: "Няма такова нещо! Докажете го!" И, разбира се, никой нищо не доказа за тях. Само недъгави опити правят, но това е!
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Има си хас. Дизелови двигатели в Европа? Сакън. Давай хибриди на двойна цена, те германците искат еко, само къщите си топлят на газьол, ама то не се брои за замърсяване, а е жизнена потребност.
fallback
Последни