fallback

Новият VW Golf получи повече стил, повече мощност и повече бутони

Германците разкриха последния вариант с ДВГ на емблематичния си модел

Volkswagen най-после официално представи обновената версия на емблематичния си компактен модел. За да остане конкурентоспособен в сегмент, доминиран от кросоувъри, Golf Mk8.5 получава по-остър външен дизайн, нова информационно-развлекателна система и някои така необходими механични подобрения. В Европа моделът ще продължи да се предлага като хечбек и комби, докато клиентите в Северна Америка ще получат само версиите GTI и Golf R.

Германският показва обновения Golf в няколко варианта. Хечбекът се предлага във форми eHybrid и GTE plug-in хибрид, както и GTI. По-практичното комби (Variant) е представено във версия R-Line. Единствените модификации, които засега липсват в гамата, са R със задвижване на четирите колела и дизеловият GTD.

Най-големите промени отвън са преработените LED осветителни тела, като по-скъпите Golfs разполагат с напълно LED-фарове с осветена емблема на VW. Срещу допълнително заплащане клиентите ще могат да изберат по-усъвършенствана матрична LED настройка с дълги светлини, почти два пъти по-мощни от обикновените дълги светлини. Отзад по-елегантните задни светлини разполагат с 3D графика с три избираеми шарки – подобно на това, което Audi предлага на някои от своите модели.

При фейслфта на Golf производителят добавя четири нови метални бои в гамата от цветове - Crystal Ice Blue, Anemone Blue, Oyster Silver, Grenadilla Black, и пет дизайна на лети джанти, вариращи от 16 до 19 цола. Всяко ниво на оборудване - Golf, Life, Style, R-Line, GTE и GTI, получава дискретно актуализирани брони, а всички модели от Style нагоре имат черен покрив.

VW вече показа обновената кабина по-рано този месец на изложението CES. Хот-хечът се връща към конвенционалните бутони на волана и би трябвало същото да се случи и с Golf R. По-ниските нива на оборудване идват с традиционни контроли, докато по-високите ще бъдат с клавиши, реагиращи на докосване

Най-голямата промяна вътре е информационно-развлекателната система от следващо поколение с голям екран в стил таблет, който е с размери 10,4 инча при по-евтините Golfs и 12,9 инча при по-скъпите модели. Плъзгачите за управление на климатичната система все още са там, но вече светят. Ще се предлага и допълнителен хед-ъп дисплей.

Базовият Golf ще бъде оборудван с 1.5 TSI бензинов агрегат с мощност 113 или 148 к.с., като и двата предават мощността към предната ос чрез 6-степенна механична скоростна кутия. Меката хибридна версия на същия двигател, наречена 1.5 eTSI, има същите мощности, но се предлага изключително със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител.

За тези, които искат повече мощност, има по-голям 2.0 TSI с 201 к.с. и 7-степенна DSG. Засега нищо не се споменава за по-малкия 3-цилиндров 1.0 TSI двигател, който се предлагаше на най-евтиния Golf преди фейслифта.

Запазва се и изпитания 2.0 TDI, който ще има 113 к.с. и 6-степенна механична трансмисия или 148 к.с. и 7-степенна DSG. И двете версии са само с предно задвижване.

В гамата на модела попада и eHybrid с 201 к.с., 6-степенна DSG и задвижване на предните колела. Електрифицираният модел използва по-голяма литиево-йонна батерия (от 10,6 на 19,7 кВт/ч), осигуряваща до 100 км пробег на електричество. При предишния Golf той беше 80 км.

Plug-in хибридният модел вече поддържа AC зареждане с 11 кВт (вместо 3,6 кВт) и може да поеме DC зареждане с до 50 кВт, като в този случай ще са му необходими 25 минути, за да напълни батерията от 10% до 80%. . С напълно заредена батерия и пълен резервоар с бензин, VW изчислява, че ще можете да се изминат до 1000 км, преди да се наложи да се зареди гориво.

Що се отнася до по-мощните версии, Golf GTE има комбинирана мощност от 268 к.с., предадена на предната ос чрез 6-степенна DSG. Подобно на обикновения eHybrid, той преминава от стария 1.4 TSI двигател към 1.5 TSI агрегат с променлива геометрия на турбокомпресора. В сравнение с предшественика си, електрифицираният хечбек разполага с допълнителни 27 к.с.

На свой ред актуализираният GTI получава джанти в стил Alfa Romeo. Хот-хечът остава без ръчна скоростна кутия и ще се предлага само със 7-степенната DSG, която насочва 261 к.с. към предните колела – или с 20 к.с. повече от модела преди фейслифта. VW предлагаше по-мощна версия Clubsport в Европа с 300 к.с., но засега тя не е разкрита. По-късно тази година ще излезе и Golf R, докато завръщането на GTD е под съмнение, тъй като дизелите са в немилост след скандала с манипулираните двигатели на VW Group.

Още снимки на фейслифта на VW Golf - вижте в галерията:

fallback
  • #7
    3457778 ( преди 9 месеца )
    Бензинов мотор с променлива геометрия на турбото е пълна тъпотия.Турбината ще се сменя доста често
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Нямаш Golf нямаш нищо :)
  • #5
    Golf 3 1.4i ( преди 9 месеца )
    Ееее, императорът отново доминира! Респект! България те обича, Голф!
  • #4
    До долния ( преди 9 месеца )
    А ти дали ще ги изминеш.8 часов работен ден на ден изминаваш по -30км отиване и връщане не всеки уикенд чо още 50-100 макс кажи ги 1000км на месец или две зареждания на Теслата а ти ще заредиш един път ама с теслата ще ги заредиш за 28лв а с дизела щи е 216 лв или 8 пъти по скъпо
  • #3
    Ник ( преди 9 месеца )
    Тука математика направо ме порази. С почти двойно по -голяма батерия ще изминеш 20% повече разстояние и то на хартия, а в реални условия дори не ми се мисли. Тя щом е почти двойно по-голяма и теглото й е по-голямо, но ефективността пада драстично. Ако разполагам с почти два пъти повече гориво ще измина поне 70-80% повече разстояние независимо от покачването на теглото от допълнителното гориво. Ето тук електричките изцяло ме губят.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Голф и стил в едно изречение... е проява на лош вкус.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Странна математика имат тези, с батерия 10 - 80км, с двойно по-голяма батерия - 100км.?! Ще рече че със старата е достигал не повече от 40 км, ама по стар навик са лъгали като за световн
fallback
Последни