fallback

Промяна в плана - Seat ще продължи да прави автомобили до 2030

Испанците разработват достъпен градски EV, а Leon и Ateca ще имат продължения

Испанският производител Seat все още не е пуснал последния си автомобил и в момента разработва базов електрически модел, който ще бъде близнак на предстоящия Volkswagen ID 1, съобщава Autocar.

Разкритието идва само месеци, след като президентът на Seat - Томас Шефер, обяви, че „бъдещето на Seat е Cupra“. Това предполагаше, че Seat ще се превърне в марка за решения за мобилност, докато Cupra се занимава с автомобили. Тогава Шефер каза, че сегашната гама на Seat ще продължи да се произвежда до края на жизнения цикъл на моделите в нея, както и че VW Group търси „нова роля“ на испанския производител в марките на концерна.

Сега обаче се оказва, че Seat ще произвежда автомобили поне до края на десетилетието. А смисълът на идеята за пускането на близнак на VW ID.1 е чисто финансова. Подобен модел с емблема на Seat ще бъде по-евтин от този на Volkswagen, въпреки че двата автомобила ще споделят една и съща технология.

Вече е известно, че ID.1 ще струва около 20 000 евро, докато неговото испанско „братче“ ще се предлага на по-ниска цена. За целта то ще трябва да се откаже от част от оборудването, включващо големи екрани на информационно-развлекателната система, и ще получи по-малка батерия, съответно и по-малък пробег.

Точно както най-малкият електромобил на Volkswagen ще бъде очевиден заместител на Up, така и Seat ще запълни празнината, оставена от оттеглянето на почти идентичния Mii. В същото време Cupra няма да предлага такъв автомобил, като нейният начален модел ще бъде хечбекът Raval, базиран на по-големия VW ID.2.

Като цяло, идеята на VW Group е Seat да удължи живота на гамата си, като ще предложи наследници на моделите в нея, но това всъщност ще бъдат модели на Volkswagen с различна емблема. Така испанската марка ще предлага най-достъпните автомобили в гамата на концерна, като сред тях ще бъде и Leon. Той ще последва своя брат Volkswagen Golf, като получи широкообхватен технологичен и визуален ремонт през следващите месеци.

Друг модел - Seat Ateca, също ще продължи живота си. Той е на пазара вече 8 години, като новото му поколение технически ще повтаря Skoda Karoq и VW T-Roc, на които също им предстоя смяна на генерациите.

fallback
  • #3
    До 1 ( преди 10 месеца )
    А и явно ще са по-евтини щом ще са от под 20К евро защото до сега са повече Ел вариантите. Иначе базово най-вероятно така или иначе ще са без нищо допълнително щом са под 20К евро и на по-ниска цена от сегашните, друг е въпроса, че за толкова се очаква и Ситроен да изкара С3 с 200км пробег
  • #2
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Е това е наследника на Ъп и Мии на платформа за електромобили, а не главно за ДВГ както са те сега, няма да ги държат 20 години я вече са на 12..
  • #1
    carpe_diem ( преди 10 месеца )
    Това нещо на снимката изглежда мега добре! С мотор 50-60 kW, батерия примерно LFP или натриева от 30-ина kWh и без никакви глезотии освен ESP, климатик и радио (като сегашните еUp!/Mii), и ще изкърти супер много. Ама ако искаха, просто щяха да оставят eUp!/Mii-то, а те не искат очевидно...
fallback
Последни