fallback

Ford обнови сериозно най-успешния си хибрид в Европа

Kuga получи променен дизайн, нови технологии и се сбогува с дизела

Kuga е един от най-важните модели на Ford на пазара в Европа, като се позиционира и като един от най-добре продавани plug-in хибриди. Настоящото поколение на кросоувъра излезе през 2020 г. и сега идва време за негова сериозна актуализация, като отново се залага на електрифицираното задвижване.

Промените във външния вид придават по-голяма индивидуалност на модела в зависимост от избраното оборудване - Titanium, ST Line и, за първи път, приключенския Active. При нея върху каросерията се появяват някои обозначения, а също така специфични протектори за каросерията и брони. Височината на окачването също е увеличена д 10 мм отпред и 5 мм отзад (но не и при версията PHEV).

Спортната модификация ST-Line се отличава по решетката и предната броня, включително малък сплитер, странични панели, задна броня и дифузьор. Отпред дизайнът на решетката е напълно преработен, рамкиран в горната част от светлинна лента, която се присъединява към нови LED-фарове. Логото на марката е увеличено и вече заема центъра на предната част, докато предният капак се отличава с ясно видима издутина и остри линии.

Що се отнася до цветовете на каросерията, новите Desert Island Blue и Bursting Green се добавят към обичайните опции като Agate Black, Solar Silver, Frozen White и Lucid Red. Дизайните са в с размери от 17 до 20 цола, като се предлагат 5 нови варианта.

Като цяло размерите на модела не са променяни, тъй като той отново използва модулната платформа C2. В същото време обаче обемът на багажника е нараснал и достига 533 литра. Това е така, защото задните седалки могат да се плъзнати така се освобождава повече пространство. При прибран втори ред обемът е 1534 литра.

Голямата новост в кабината е опростено арматурно табло, благодарение отчасти на използването на нов 13,2-инчов сензорен екран, който не само обслужва мултимедийната система SYNC 4, но също така обединява редица от функциите на автомобила. То е част от стандартното оборудване на модела.

Друг интересен детайл е автоматичният селектор на скоростите, който освобождава много място в централната конзола и позволява на водача и пътника да се насладят на множество места за съхранение на пръсти.

Трябва да се отбележи още, че споменатата мултимедийна система SYNC 4 в допълнение към големия екран включва елементи като навигационна система, свързана с облак, и гласово управление с естествено разпознаване на 15 европейски езика. Тази функция активира с фразите „OK, SYNC“ или „Hey, Ford".

Промени има в задвижването, като една от тях е отпадането от гамата на дизелова версия, задвижвана от двигател 2.0 EcoBlue със 120 к.с. Базовият вариант отново е с 1,5-литров бензинов EcoBoost, който развива 150 к.с., предно задвижване и 6-степенна механична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,5 секунди, а максималната скорост е 195 км/ч.

След това в гамата идва хибридната версия 2.5, която в зависимост от системата за задвижване има различна мощност. При варианта с предно предаване тя развива 180 к.с., докато при този с 4х4 - 183 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч е съответно 8,3 и 9,1 секунди.

На върха е разположена plug-in хибридната версия (PHEV), която също използва 2,5-литровия бензинов двигател и се предлага само със задвижване на четирите колела. В новия вариант мощността е увеличена от 225 на 243 к.с., като максималната скорост е 200 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,3 секунди. Пробегът само на електричество варира между 60 и 69 км (средно), а в градски условия достига 88 км.

Фейслифтът на Kuga е оборудван и с нова автоматична скоростна кутия, която Ford описва като подобрена система за разпределение на мощността. При Kuga Plug-in Hybrid и Kuga Hybrid AWD (FHEV) тя позволява 30% увеличение на капацитета за теглене, който вече е 2300 кг.

Още снимки на обновената Kuga - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    До долния ( преди 10 месеца )
    Че кой ползва дизели вече
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всъщност, хибридите са с технология на Тойота, които им я предоставиха преди години.
  • #2
    Бай Лилян ( преди 10 месеца )
    Окончателното спиране на дизеловите версии ще бъде голям минус за модела.Миналата година спряха дулитровия дизел 190к.с.а сега и 1,5 литровия 120к.с.,който и така не бе много търсен.Жалко!
  • #1
    Бай Лилян ( преди 10 месеца )
    Задните седалки и на предната модификация се движеха хоризонтално,а селекторът на автоматичните скорости си е същия и нищо не освобождава.Такива волни съчинения дразнят.
fallback
Последни