fallback

Колко китайски коли всъщност се продават в Европа?

Общият има пазарен дял вече е около 5%, като при електромобилите той достига близо 23%

От години Китай се готви да се превърне във водещ производител на автомобили, като изпревари Япония и стане най-големият износител в света. И погледът на местните компании е насочен преди всичко към Европа.

Властите в Брюксел са наясно с това и след внимателно случващото се с автомобилите „Made in China, като обявиха разследване на стимулите за електрически превозни средства, дадени от Пекин през последното десетилетие. Какво точно обаче се случва с китайските коли на европейския пазар?

Към момента техният пазарен дял е около 5%. За периода януари-септември 2023 г. има около 462 600 регистрации (равняващи се на 4,8% от пазара). През цялата 2022 г. числата спряха на 455 400 (4% пазарен дял). Следователно са били необходими само 3 тримесечия, за да се надхвърли цялата кумулативна стойност от предходната година.

На икономическо ниво стойността на вноса-износа между Китай и Европа достига 9,37 милиарда евро през 2022 г. (+432% от 2020 г.) и почти 16 милиарда през 2023 г., което позволява на страната да надмине Япония, Южна Корея, Великобритания и САЩ в търговията със Стария континент.

Разглеждайки данните за задвижванията, се оказва, че цели 70,8% от китайските автомобили, регистрирани в Европа между януари и септември 2023 г., са оборудвани с електрически двигател. Това са 327 000 автомобила, което представлява 22,9% от всички закупени напълно електрически превозни средства. За сравнение резултатът за цялата 2022 г. е 324 000 бройки.

Има няколко ключа към зараждащия се успех на Китай на Стария континент. На първо място, това е навлизането на млади марки, специализирани в електрически задвижвания. През 2021 г. в Европа са навлезли 19 бранда, а през 2024 г. техният брой вече е 23. И това е само върхът на айсберга, защото регистрациите на тези производители през първите 9 месеца вече заемат 4,3% от общия дял, което прави 19 800 продажби.

От друга страна, политиката на Пекин за приемане на чужди марки е по-строга, което позволява на страната да се превърне в световен център за износ. Всъщност, за да произвежда автомобили в Китай, всяка чуждестранна компания трябва да съюзи с местна. И днешните резултати показват, че по-голямата част от автомобилите „Made in China“, регистрирани в Европа (54,4% през 2022 г. и 46,4% през първите три тримесечия на 2023 г.), са от некитайски марки, като Tesla е водеща в износа.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Великобритания на кои континент е авторе Северна или Южна Америка?
  • #5
    Achtung ( преди 11 месеца )
    Това за местния партньор беше отменено и вече не важи. Тесла и БМВ имат 100% собственост върху заводите си , без местен партньор.
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    2-ри, защото си изнесоха производството в Китай . Но там не можеш да продаваш или произвеждаш без местен партьор. Да обяснявал ли или се сещаш какво, защо и как?
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Нещо не те разбрах? Искаш да кажеш че се очаква Индия да е най-големият вносител на автомобили в Европа защото е има повече население от Китай? Какво общо има броя на населението с броя на внесените в Европа автомобили?
  • #2
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    Китай е 10 пъти по-голям от Япония, така че би било учудващо да не ги изпреварят. Големият въпрос обаче е защо Европа и Щатите изостанаха технологично от азиатците.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "На икономическо ниво стойността на вноса-износа между Китай и Европа достига 9,37 милиарда евро през 2022 г. (+432% от 2020 г.) и почти 16 милиарда през 2023 г., което позволява на страната да надмине Япония, Южна Корея, Великобритания и САЩ в търговията със Стария континент."Хайде сега японофилите да кажат, ако Китай успя да постигне Това само за две-три години на Европейския пазар където има толкова регулации, какво ще им коства да изместят японците в страните от третия свят?
fallback
Последни