fallback

Чували ли сте за „пенсионерската люлка" с V8 двигател?

Mercedes-Benz B 55 е едно от най-екстравагантните хрумвания на германския производител (ВИДЕО)

Първото поколение на Mercedes-Benz B-Class (W245) се появи през 2005 г., като по пътищата още се срещат екземпляри от този модел. Той предлага доста място и удобна позиция за седене, като едновременно с това е и сравнително надежден. Единствените претенции възникват към външния му вид, заради който беше наречен „пенсионерска люлка“.

Гамата на модела се състои от версиите B 150/160/170, при които двигатели развиват между 95 и 116 к.с. Максимумът е B 200 Turbo със 193 к.с. Малцина обаче са чували за B 55, който е направен през 2010 г. Той е с 5,5-литров V8 двигател и задно предаване, като няма AMG в името си, тъй като спортното подразделение на марката няма нищо общо с проекта.

Автомобилът с обозначение B 55 е произведен във фабриката на Mercedes в Ращат по предложение на управителя на завода Петер Весп. Той издава заповед на персонала си да разработи необичайно превозно средство на базата на B-Class, а с проекта се захваща Андреас Вюрц, който отговаря за техническото обучение на стажантите. Той взима рулетка, измерва автомобила и стига до заключението, че V8 двигател трябва да се побере в него.

Вюрц и колегата му Матиас Ригер събират екип от 11 стажанти, които са във втората и третата година на обучение, и заедно подготвят спецификациите. Идеята е B-Class да остане непроменена отвън, а интериорът да бъде адаптиран към увеличената мощност, защото в крайна сметка това е автомобил за всекидневна употреба

За отправна точка е взет B 200 CDI, който така или иначе е предназначен за учебни цели. Вюрц осигурява двигател - 5,5-литров V8 с 388 к.с. и 530 Нм, известен като M 273 KE 55, който по това време се използва за моделите E 500 и S 500. Той е имплантиран в B-Class заедно със седемстепенна автоматична скоростна кутия.

Изпускателната система е създадена от различни резервни части и е получила двойна ауспухна тръба, която е предназначена да осигури отличителен звук. След това е разгледан проблемът с превключването от задвижване на предните колела към задвижване на задните колела. Оказа се, че задната ос на по-стара E-Class от серията W 210 e геометрично подходяща и тя е монтирана с помощта на подрамка.

Спирачките са взети от C 32 AMG, който има вентилирани дискове с размери 345x34 мм отпред и 300x30 мм отзад. След това са добавени и 18-цолови джанти от AMG, като предните гуми са с размери 235/40, а предните - 255/35.

Интериорът на B 55 получава облицовка от алкантара за колоните и тавана, както и кожени седалки от алкантара. Накрая автомобилът се сдобива с тъмна радиаторна решетка и тъмни фарове, като екипът е особено горд от факта, че теглото на B 55 е 1620 кг, което само със 180 кг повече от оригиналния модел.

Ръководителят на проекта пресмята, че B 55 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Положените от Вюрц и екипа му усилия обаче се оказват напразни, защото автомобилът си остава само прототип и не стига до серийно производство. Няма как обаче да се отрече, че това е една от най-екстравагантните разработки на германския производител.

Още снимка на минивана с V8 двигател - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз даже не бях чувал израза "пенсионерска люлка",
  • #5
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ей таквоз искам да имам и да лазя по нервите на гъзарите!
  • #4
    Ко да са праи ( преди 11 месеца )
    е, това с 400 коня не е като за баба , но иначе да - най-често старците си купуват тази марка. Като цяло и те повече могат да си го позволят. Младежите няма откъде да изкарат тия пари.
  • #3
    Така е ( преди 11 месеца )
    Като цяло в сегмента действително таргет групата им е пенсионери и най-често именно те биват свързани с името Мерцедес. Един колега имаше такова. Не му отиваше - според мен това е женска кола - и по точно - за баба.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Упражнение за стажанти
  • #1
    Акласа ( преди 11 месеца )
    Почти съм сигурен обаче, че А класата от това време (второ поколение), която е по-малка от В класата, макар и може би само на дължина, има вариант с 2л турбо бензин и нещо от порядъка на 200к.с. Няма много такива екземпляри, но не е останал прототип.
fallback
Последни