Първото поколение на Mercedes-Benz B-Class (W245) се появи през 2005 г., като по пътищата още се срещат екземпляри от този модел. Той предлага доста място и удобна позиция за седене, като едновременно с това е и сравнително надежден. Единствените претенции възникват към външния му вид, заради който беше наречен „пенсионерска люлка“.
Гамата на модела се състои от версиите B 150/160/170, при които двигатели развиват между 95 и 116 к.с. Максимумът е B 200 Turbo със 193 к.с. Малцина обаче са чували за B 55, който е направен през 2010 г. Той е с 5,5-литров V8 двигател и задно предаване, като няма AMG в името си, тъй като спортното подразделение на марката няма нищо общо с проекта.
Автомобилът с обозначение B 55 е произведен във фабриката на Mercedes в Ращат по предложение на управителя на завода Петер Весп. Той издава заповед на персонала си да разработи необичайно превозно средство на базата на B-Class, а с проекта се захваща Андреас Вюрц, който отговаря за техническото обучение на стажантите. Той взима рулетка, измерва автомобила и стига до заключението, че V8 двигател трябва да се побере в него.
Вюрц и колегата му Матиас Ригер събират екип от 11 стажанти, които са във втората и третата година на обучение, и заедно подготвят спецификациите. Идеята е B-Class да остане непроменена отвън, а интериорът да бъде адаптиран към увеличената мощност, защото в крайна сметка това е автомобил за всекидневна употреба
За отправна точка е взет B 200 CDI, който така или иначе е предназначен за учебни цели. Вюрц осигурява двигател - 5,5-литров V8 с 388 к.с. и 530 Нм, известен като M 273 KE 55, който по това време се използва за моделите E 500 и S 500. Той е имплантиран в B-Class заедно със седемстепенна автоматична скоростна кутия.
Изпускателната система е създадена от различни резервни части и е получила двойна ауспухна тръба, която е предназначена да осигури отличителен звук. След това е разгледан проблемът с превключването от задвижване на предните колела към задвижване на задните колела. Оказа се, че задната ос на по-стара E-Class от серията W 210 e геометрично подходяща и тя е монтирана с помощта на подрамка.
Спирачките са взети от C 32 AMG, който има вентилирани дискове с размери 345x34 мм отпред и 300x30 мм отзад. След това са добавени и 18-цолови джанти от AMG, като предните гуми са с размери 235/40, а предните - 255/35.
Интериорът на B 55 получава облицовка от алкантара за колоните и тавана, както и кожени седалки от алкантара. Накрая автомобилът се сдобива с тъмна радиаторна решетка и тъмни фарове, като екипът е особено горд от факта, че теглото на B 55 е 1620 кг, което само със 180 кг повече от оригиналния модел.
Ръководителят на проекта пресмята, че B 55 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. Положените от Вюрц и екипа му усилия обаче се оказват напразни, защото автомобилът си остава само прототип и не стига до серийно производство. Няма как обаче да се отрече, че това е една от най-екстравагантните разработки на германския производител.
Още снимка на минивана с V8 двигател - вижте в галерията: