fallback

Затоплянето на времето крие много опасности за колата

Повишаването на температурите през зимата нанася щети по автомобила ви

Слана, лед и снежни преспи не са всички проблеми, които очакват собственика на автомобил през зимата. Повишаването на температурите водят със себе си допълнителни „засади“.

По правило собствениците на автомобили се радват на периоди на повишаване на температурите през студения сезон. Когато показанията на термометъра отново се покачат над нулата, работата на колата става значително по-лесна. Няма нужда да се притеснявате за способността на акумулатора, който вече не е нов. В края на краищата, двигателното масло при плюсови температури навън не е толкова гъсто, колкото при студено време. А капацитетът на самата електрическа батерия се увеличава леко с повишаване на температурата.

Течността за чистачки не замръзва и пръска нормално върху предното стъкло. Гумените пера на чистачките не се втвърдяват от студа и отстраняват по-добре водата и мръсотията. Снеговалежите се заменят с дъжд и можете да забравите за четката и стъргалката, след като колата е паркирана навън дълго време. Да, пътят става кален и мокър, но вече не е толкова хлъзгав!

Но в цялата тази хладно-влажна обстановка има един проблем. Нашият асфалт наистина не обича многократните преходи на температурата на въздуха през нулевата маркировка на термометъра. Напуква се, издува се на места и има тенденция да се разпада. Именно по време на размразяване се образуват особено много дупки.

Такава дупка, причинена от размразяване, води до риск от повреда на окачването или на колело в случай на неволно попадане в нея. Понякога можете да я заобиколите. Но понякога размерът, местоположението на дупката в асфалта, както и интензивността на движението правят тази задача много трудна.

Има обаче още един „страничен ефект“ от размразяването, който по дефиниция е невъзможно да се избегне. Това са продуктите от разрушаването на пътната настилка, това, което някога е било на мястото на дупките: камъчета, пясък и парченца асфалт. Цялото това многообразие от субпродукти обикновено се разпръсква по пътното платно, при повишаване на температурите.

Камъчетата попадат под колелата на едни автомобили и летят към ветроупорните стъкла и екстериорните панели на други. Ето как се появяват малки язвички по боята и по-лошото - пукнатини в предното стъкло на автомобила.

А ситния пясък, който лети заедно с водните пръски върху предното стъкло също причиняват проблеми. Когато чистачките са включени, те неизбежно "разтриват" този абразив върху стъклената повърхност, оставяйки микро-драскотини. Поради това често предното стъкло може да помътнее. А през нощта фаровете на насрещния трафик „играят“ върху тези драскотини, заслепявайки и уморявайки очите на водача.

Така че, ако цените целостта на стъклото и боята на вашия автомобил, по-добре е да се въздържате от пътуване по време на т.нар. размразяване, ако е възможно, разбира се.

fallback
  • #3
    112 ( преди 11 месеца )
    Предлагам да си сложим колата под стъклен похлупак и само да си я гледаме ... :)
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Незнам авторска ли е или е превеждана ,но тази статия е много слаба и безполезна !
  • #1
    Застудяване ( преди 11 месеца )
    Спокойно може да не я четем тази статия засега, защото тая седмица ще е студ.
fallback
Последни