fallback

Volkswagen с нова стратегия - намалява цените на електромобили в Европа

В същото време германците отлагат пускането на най-достъпния си модел на ток

Германският производител Volkswagen променя стратегията си, като намалява цените на автомобилите от семейството ID за основни европейски пазари. Целта е те да станат по-привлекателни за потребителите и съответно да увеличат продажбите на марката.

Любопитното е, че в края на миналата година главният изпълнителен директор на VW Group - Оливер Блуме, обяви, че Volkswagen няма да участва в „ценова война“ с Tesla. Вместо това компанията ще се съсредоточи върху надеждността на електрическите превозни средства. Изявлението му дойде в отговор на решението на Tesla да свали драстично цените на основните си модели Model 3 и Model Y.

Намаляването на цените на VW ID.3, ID.4, ID.5 и ID.7 на пазарите във Франция, Белгия и скандинавските държави е придружено и с промени в нивата на оборудване на тези модели. В Белгия, например, ID.3 вече стартира от 39 990 евро, като това позволява на хечбека да се възползва от електрическия бонус, предоставян от местните власти.

В същото време Volkswagen взе и друго стратегическо решение - да забави пускането на пазара на по-евтини електромобили, какъвто е производствената версия на показания през миналата година VW ID.2 Concept. Причината е, че екологичният стандарт Евро-7 вече не застрашава един от най-популярните модели на марката - Polo.

Досегашният план на Volkswagen предвиждаше серийният ID.2 да излезе през 2025 г. и да струва по-малко от 25 000 евро. Той трябваше да замени Polo, което сега стартира от 21 950 евро, но при приемане на стария вариант на Евро 7 цената му щеше да скочи поне с 3000 евро.

В крайна сметка сегашното положение ще се запази поне до 2027 г., което ще позволи на модели като Polo да останат по-дълго в производство. В същото време VW ще разполага с повече време да усъвършенства бъдещия ID.2, който след спирането на е-Up ще бъде най-евтиният електромобил на марката.

fallback
  • #5
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 4. На практика и Китай внася по-голямата част от ресурсите си. Проблемът не е в добива, а в обработката на ресурсите и тяхната наличност при повишаващи се нужди. Китайците и Тесла са единствените, които почти десетилетие се подготвят за повишаващо се производство на батерии и са подготвени както технологично, така и са оползотворили целия планиран капацитет за производството на суровини за следващите 10 години и за останалите ще има дефицит, защото количествата вече са договорени.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    2-ри, Европа не може да спечили икономическа война, каквито ще оптимизации да има, ако няма евтини ресурси. А такива няма... (вече).
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    50к не е евтино, поне за кола тип лагерна количка ала Дачия Спринг, VW.up, ec3 и подобни.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хаоса във ФВ е пълен. Дано вдигнат пенсиите на пенсионерите, че то даже след намалението Ел. голфа пак е 80К, а с този дизайн трудно ще се купува от хора дори с малко чувство за естетика ;), да не говорим от такива които малко разбират и от техника ;))). Ценовата война не е в полза на Европа, щото единственият начин да я спечелим е с пълна автоматизация на производството, а това ще отнеме време и пари.
  • #1
    fts ( преди 10 месеца )
    Значи след като са намалили цената, явно са се оказали да вдигат надеждността ;)
fallback
Последни