Германският производител Volkswagen променя стратегията си, като намалява цените на автомобилите от семейството ID за основни европейски пазари. Целта е те да станат по-привлекателни за потребителите и съответно да увеличат продажбите на марката.
Любопитното е, че в края на миналата година главният изпълнителен директор на VW Group - Оливер Блуме, обяви, че Volkswagen няма да участва в „ценова война“ с Tesla. Вместо това компанията ще се съсредоточи върху надеждността на електрическите превозни средства. Изявлението му дойде в отговор на решението на Tesla да свали драстично цените на основните си модели Model 3 и Model Y.
Намаляването на цените на VW ID.3, ID.4, ID.5 и ID.7 на пазарите във Франция, Белгия и скандинавските държави е придружено и с промени в нивата на оборудване на тези модели. В Белгия, например, ID.3 вече стартира от 39 990 евро, като това позволява на хечбека да се възползва от електрическия бонус, предоставян от местните власти.
В същото време Volkswagen взе и друго стратегическо решение - да забави пускането на пазара на по-евтини електромобили, какъвто е производствената версия на показания през миналата година VW ID.2 Concept. Причината е, че екологичният стандарт Евро-7 вече не застрашава един от най-популярните модели на марката - Polo.
Досегашният план на Volkswagen предвиждаше серийният ID.2 да излезе през 2025 г. и да струва по-малко от 25 000 евро. Той трябваше да замени Polo, което сега стартира от 21 950 евро, но при приемане на стария вариант на Евро 7 цената му щеше да скочи поне с 3000 евро.
В крайна сметка сегашното положение ще се запази поне до 2027 г., което ще позволи на модели като Polo да останат по-дълго в производство. В същото време VW ще разполага с повече време да усъвършенства бъдещия ID.2, който след спирането на е-Up ще бъде най-евтиният електромобил на марката.