fallback

Volkswagen с нова стратегия - намалява цените на електромобили в Европа

В същото време германците отлагат пускането на най-достъпния си модел на ток

Германският производител Volkswagen променя стратегията си, като намалява цените на автомобилите от семейството ID за основни европейски пазари. Целта е те да станат по-привлекателни за потребителите и съответно да увеличат продажбите на марката.

Любопитното е, че в края на миналата година главният изпълнителен директор на VW Group - Оливер Блуме, обяви, че Volkswagen няма да участва в „ценова война“ с Tesla. Вместо това компанията ще се съсредоточи върху надеждността на електрическите превозни средства. Изявлението му дойде в отговор на решението на Tesla да свали драстично цените на основните си модели Model 3 и Model Y.

Намаляването на цените на VW ID.3, ID.4, ID.5 и ID.7 на пазарите във Франция, Белгия и скандинавските държави е придружено и с промени в нивата на оборудване на тези модели. В Белгия, например, ID.3 вече стартира от 39 990 евро, като това позволява на хечбека да се възползва от електрическия бонус, предоставян от местните власти.

В същото време Volkswagen взе и друго стратегическо решение - да забави пускането на пазара на по-евтини електромобили, какъвто е производствената версия на показания през миналата година VW ID.2 Concept. Причината е, че екологичният стандарт Евро-7 вече не застрашава един от най-популярните модели на марката - Polo.

Досегашният план на Volkswagen предвиждаше серийният ID.2 да излезе през 2025 г. и да струва по-малко от 25 000 евро. Той трябваше да замени Polo, което сега стартира от 21 950 евро, но при приемане на стария вариант на Евро 7 цената му щеше да скочи поне с 3000 евро.

В крайна сметка сегашното положение ще се запази поне до 2027 г., което ще позволи на модели като Polo да останат по-дълго в производство. В същото време VW ще разполага с повече време да усъвършенства бъдещия ID.2, който след спирането на е-Up ще бъде най-евтиният електромобил на марката.

fallback
  • #15
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    "Германия тези дни ВЕИ произвеждаше над 100% и изнасяше" Хех, като малките деца си: не са важни "тези дни", а средното за годината. И то е 441 грСО2/кВтч. "Чисти" електромобили, ама някой друг път.
  • #14
    Дойчланд ( преди 11 месеца )
    Тотално не сте в час....
  • #13
    Лудория ( преди 11 месеца )
    То лошо няма да е евтин за производство и скъп за потребителите тока, стига да си собственик на това посредата. И после кеф ти електрически Ролс Ройс, кеф ти бензинов. :) 7-ми, то имаше преди време оферта. Даже се шегуваха тука из коментарите, че с електромобила дават и един с ДВГ. Но не се сещам коя беше марката...
  • #12
    Гост ( преди 11 месеца )
    Теслю мити4ен,Токът за българския бизнес скача с 12% от утре, четем в Факти.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Гостенино, не върви бизнеса, затова ръстът на продажбите ще пада и няма да е 50%. Това означава че през 2030 година Тесла няма да продава по 20 милиона автомобила аз само по десетина и даже не е сигурно дали ще е най-продаваната марка или това ще е някоя китайска марка, която ще продава още повече електромобили за година. От твоята гледна точка свалянето на цените на електромобилите и електроенергията може да е лошо нещо, но това си е само твое ВЯРВАНЕ. За повечето хора това са добри новини.
  • #10
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Каскет, прескочиха не само хибридните а и бъдещето на водородните технологии, които според toyota щяха да са лидерите в продажбите през това десетилетие. От volkswagen заложиха на онази същата технология която според toyota няма никакви шансове и за нея няма никакво търсене защото светът преминава на водород. Докато японците продължават да обясняват колко мръсно е производството на ток и какъв недостиг ще има, ако минат на електромобили, в Германия тези дни ВЕИ произвеждаше над 100% и изнасяше.
  • #9
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    ВАГ решиха да прескочат хибридните технологии и да минат направо на електрически. Затова сега ще гризат дървото. Европа докато чака японците да разработят батерии с твърд електролит, ще купува батерии с течен от китайците.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това ще помогне сама ва китайците не на вф.ел колите са ненадеждни миксери китайците ще наводнява Европа с некачествени бараки
  • #7
    Гост ( преди 11 месеца )
    Не върви бизнеса електричари,щом намалят цените.Скоро ще дават бонус автомобил с ДВГ към електрокара.
  • #6
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Ценовата война не е в полза на Европа, щото единственият начин да я спечелим е с пълна автоматизация на производството, а това ще отнеме време и пари." Това е напълно вярно. Но Европа за разлика от Япония има някакви шансове, Макар и в изоставаща позиция. От 5-6 г. започнаха да електрифицират моделите си и да развиват технологиите, както и да планират пълно преминаване към електромобили със съответното осигуряване на верига за доставки. Вече изградиха достатъчно ВЕИ. Япония все още не е почнала
fallback
Последни