fallback

След фериботите: Гърция вдига и магистралните такси

Поскъпването засяга и най-ползваните от бъларски шофьори пътища

Пътуващите по гръцките магистрали вече заплащат със 7.6% по-високи такси от 1 януари тази година, след като правителството най-накрая отстъпи под натиска на концесионерите. Предвидени са още две увеличения с по 2%, съответно от началото на 2025 и 2026. Отделно концесионерите настояват държавата да им изплати обезщетение от 45 милиона евро, задето таксите не бяха вдигнати още миналата година.                 В реални измерения поскъпването означава, че пътуващите от Солун до Атина ще плащат общо 33.75 евро за трасето, вместо 31.35, както досега, по информация на Kathimerini. Увеличените такси засягат и отсечките, най-често ползвани от български шофьори, като Солун до Катерини или Солун до Ксанти. Засега нямаме информация дали ще се увеличи таксата, събирана веднага след границата при Кулата - Промахон. Там досега леките автомобили плащаха по 2 евро.

По магистралата Атина - Патрас таксите се увеличават от 11.80 до 12.60 евро. За трасето Антирио-Янина вече се плаща 13.70 евро, вместо 12.75. Пътуването от Коринт до Каламата струва 10.80, вместо 10.05.

Това е втори новогодишен "подарък" за шофиращите в Гърция, след като от 1 януари започнаха поетапно да се увеличават и тарифите на фериботите в резултат на включването на морския транспорт в търговията с емисионни квоти.

 

      

 

fallback
  • #9
    да бъдем адекватни ( преди 9 месеца )
    тука първо НЯМА пътища дами и господа. Кво да говориме повече
  • #8
    анонимен ( преди 9 месеца )
    7, единствено грешиш за: "Не може да си позволи да не е на магистралата. Въпрос на чест и социален статус е". Но като оставим и това настрана, магистралите в БГ не са мислени за такива такси. Въвеждането им означава преправяне на 90-100% от всички входове / изходи. Огромна инветиция, което няма кой да поеме. Винетни такси е ок, товрните плащат на км така или иначе - но се иска събираемост и отчетност. за 5г тол такси - събират пари, а подобрение няма. пак чакат Европа..
  • #7
    до 6 ( преди 9 месеца )
    Надали. Българинът е гъъзар. Дава всичко за колата си. Не може да си позволи да не е на магистралата. Въпрос на чест и социален статус е. Пък и плащането е балансиращ механизъм. Магистралата не е просто път, а средство за ускорено предвижване, т.е. лукс. Ако някой не може да си позволи и и без това кара с 90 км/ч, създавайки опасности за останалите, ще бъде филтриран по естествен път.
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Към долните коментари - пропускате нещо много важно. БГ не обича да плаща и ако се вкарат такива такси, трафика от магистралата ще се измести по другите пътища. Извън (по) големите градове, малцина ще си ги позволят. Те сега едвам намират по 100лв за годишна винетка или купуват само седмични..
  • #5
    до 4 ( преди 9 месеца )
    Некачествената работа и корупцията са отделен въпрос, който допълнително втежнява положението. Но дори да ги нямаше, реално не се събират достатъчно пари за качествена поддръжка. Има много пътища, които не са пипани от по 20, дори 30 г., защото това недосъбиране тече от десетилетия. Реално заради него, сега трябва да съберем ударно повече пари, които сме си спестили в миналото (но са отишли за окачване, гуми, бракуване на цели коли заради катастрофи, жертви, а да не говорим за нерви и време).
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Разстоянието от София до Бургас е 76,5% от отсечката от Солун до Атина. 76,5% от 33,75 евро са 50 лв. Хайде, да кажем, че в БГ ще е малко по-евтино, защото няма такива дълги и скъпи мостове - примерно 25 лв. На празници, трафикът по Тракия достига 55 хил. коли на ден. Да кажем, че средно са 20 хил. х 365 = 7,3 млн на година. Това са 182,5 млн., които държавата проуска да прибере всяка година. Това долу-горе са парите, необходими за качествена поддръжка.
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    3, парите от винетни такси също не са малко, особено с транзитния трафик лятото. Но парите, не отиват за поддръжка и нови пътища, ами потъват безвъзвратно. И това до голяма степен се дължи и на местния манталитет. Всичкко далавера тук там.. есеки гледа как да пре*** държвата, но после реве, че му е длъжна.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А в БГ кога?! Докога нашите ще строят магистрали, метро, пътища с европари, за които обаче не събират достатъчно годишни средства за поддръжката? Всичко се оставя да се разпада, дупки навсякъде, опасни мостове, тунели, а народът ходи по 10 пъти в година до моренцето, защото бил, нали, много беден. Магистралната такса е най-честната - караш-плащаш. Не караш-не плащаш.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ако им е скъпо да покарат във Франция и Италия. Последно беше около 1-1.10Е/10км
fallback
Последни