fallback

Вижте как автомобилът на Xiaomi паркира сам в многоетажен гараж

SU7 е оборудван с лидар, радар и камери, за да се справи с маневрите и намирането на място (ВИДЕО)

Почти всяка седмица се появяват нови електрически превозни средства, разработени в Китай, но малко от тях успяха да предизвикат толкова голям интерес, колкото показания само преди дни Xiaomi SU7.

За разлика от повечето нови електромобили от Китай, този модел не идва от автомобилен конгломерат като Geely, GAC или Great Wall, а от Xiaomi - третия по големина производител на смартфони в света и компания, специализирана в домашна електроника. Преди 3 години тя обяви, че се готви да навлезе в автомобилната индустрия си е поставила за цел да бъде един от петте най-големи производители на автомобили в света през следващите 15-20 години.

Xiaomi оборудва SU7 с усъвършенствана електроника и като част от премиерата на модела производителят пусна особено интригуващо видео, което показва как електромобилът паркира автономно в многоетажен паркинг гараж някъде в Китай.

Видеото показва как шофьорът на SU7 спира до входа на гаража, преди да докосне бутон на екрана на информационно-развлекателната система и да излезе от салона. След това колата влиза в гаража и се движи автономно нагоре по различните нива. На един етап се изправя нос в нос с Audi A7, но му отстъпва предимство, движейки се на заден ход, след което продължава пътя си към най-горното ниво на паркинга. Там намира подходящо място и паркира с няколко маневри.

Не е ясно дали гаражът за паркиране, използван в демонстрацията, е бил специално оборудван, за да позволи на превозните средства да паркират сами по този начин или софтуерът на SU7 е бил предварително картографиран преди теста. Ако SU7 можеше да навигира паркинг комплекса без предварително картографиране и разчитайки единствено на своите сензори, тогава това би било доста впечатляващо.

fallback
  • #5
    pi4aga ( преди 1 месец )
    Паркира като жена.
  • #4
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 3. Това от терасата ли го видя? Защото ако гледаш българския пазар, хората се интересуват от 10-годишни автомобили ама никой не произвежда такива. Нито производителите се интересуват от този пазар, нито пък тези които си купуват чисто нови автомобили. Казано по друг начин, по света се движат над 2 милиарда автомобила, но на година се произвеждат под 100 милиона. Тоест автомобилните компании се съобразяват единствено и само с желанията и възможностите на 5% от шофьорите за съответната година.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На никой му пука за тези технологии. Пазарът не се интересува от електрически коли. Хората искат големи джипове с V8 и ръчни скорости.
  • #2
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Всъщност това е рендер, а не е реално заснето. Реални са само последните няколко секунди.xiaomi има много силен софтуерен екип, който може да го постигне и в реалността, дори без картографиране, разчитайки само на компютърно зрение, както прави Тесла. Xiaomi имат и технологичното предимство, че използват повече сензори. Лидарът и радарът могат да дадат много повече полезна информация отколкото само камерите на Тесла. На малки разстояния като паркинг са по-доброто решение в краткосрочен план.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аудито караше в насрещното както всеки един с такова в Мол или обществен паркинг, ако аз бях вместо автопилота той щеше да дава назад.
fallback
Последни