fallback

Новогодишна изненада за българските шофьори в Гърция

След като фериботите ограничиха превоза за електромобили, сега идва нова промяна

Десетки хиляди българи ще прекарат новогодишните празници в Гърция. Онези от тях, които са избрали да посрещнат 2024 на остров, може да бъдат изненадани неприятно още на следващия ден. Тарифите на някои фериботни линии поскъпват забележимо от 1 януари 2024, съобщава Kathimerini. При други, като тази от Атина до Крит, цените ще бъдат коригирани в средата на януари. За някои линии, например до Цикладите, е договорен по-дълъг преходен период, който в отделни случаи се простира чак до 2029.                   Причина за поскъпването е решение на Европейския съюз, според което и морският транспорт вече е включен в Системата за търговия с емисии (ETS). Така собствениците на фериботи и други морски съдове са задължени да купуват квоти за емисии съобразно количествата въглероден диоксид, отделяни от техните кораби. Това ще ги стимулира да инвестират в по-екологични двигатели. След 2030 фериботите трябва да въведат задължително по-чисто задвижване, да намалят скоростта или да купуват специални права за отделяне на емисии. Сред първите фериботни линии, засегнати от поскъпването още от 1 януари, ще са тези от Йонийското крайбрежие на Гърция (Игуменица) до Италия и до близките острови.

Таксите на фериботите вече се вдигнаха осезаемо в последните две години заради инфлацията, поскъпването на горивата и други фактори. От 1 януари най-евтиният билет от Игуменица до Анкона в Италия ще е 91 евро на човек, а най-скъпият - 363 евро.        В последните години зачестиха случаите с корабни пожари, предизвикани или подхранвани от батериите на електромобили. На снимката е товарният кораб Felicity Ace, който изгоря, превозвайки електрически коли         Друга промяна, обявена по-рано през декември, също може да засегне българските пътници с ферибот в Гърция. Местните линии въвеждат строги ограничения за превоз на електромобили заради високия риск от пожар. Всяка компания има право сама да определя правилата, но минималното изискване е електромобилът да не е зареден на повече от 30%, шофьорът да пътува в него и да го паркира далече от конвенционалните автомобили. Застраховката за електромобили на борда - а съответно и таксата за превоза им - също ще са по-високи.      

 

fallback
  • #7
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Къде 100км ги направихме на 400-500.
  • #6
    От село ( преди 10 месеца )
    Трима човека с Ауди А2 ноември месец от Керамоти до Тасос - 8 евро общо (в едната посока) Колко да е скъпо?!?Е верно, че на Белослав ферибота е безплатен...
  • #5
    Сребролюб Мангизлиев ( преди 10 месеца )
    Нормално... Скъпите удоволствия ще стават все по-скъпи... Не е нормално постоянно да си возите дебелите заgнuцu където ви скимне
  • #4
    до анонимен 2 ( преди 10 месеца )
    Ами ти като си много нормален колело ли ползваш за такива разстояния бе?Или със скейтборд пътуваш?
  • #3
    до долния ( преди 10 месеца )
    В Европа и по света има хора които пътуват всеки ден по 150-200 км. до работата си в една посока и са нормални !
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Кой нормален в 21 век при разстояние над 400-500км или морски препятствия кара кола.Трябва да си *** за да ползваш кола на такива разстояния.
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поредната Брюкселска простотия, която единствено има за цел да събира едни пари.
fallback
Последни