fallback

Защо трябва да изчакате пролетта, за да си продадете колата

Най-лошите периоди за раздяла с автомобила са декември и януари, показва проучване

Множество фактори определят колко лесно ще ви е да продадете стария си автомобил: неговата марка и модел, мощност, оборудване, състояние, дори цвят. Но има и един друг фактор, който много хора подценяват: точното време. В някои периоди от годината е несравнимо по-лесно да се разделите с колата си, докато в други рискувате процесът да се проточи. А застояването на обявата ви в сайтовете само повишава недоверието на потенциалните купувачи.                        Ако се съди по данни на международно проучване на carVertical, е грешка да се опитвате да продавате през зимата. По-добре е да изчакате пролетните месеци. Оказва се, че търсенето през тях е значително по-високо: около 8.2% от годишните продажби се случват през март, 8.4% - през април, и 8.5% - през май. Обясненията за това са няколко. Много хора предпочитат да шофират по-малко в зимни условия. Освен това през пролетта бюджетите на домакинствата най-после се освобождават от тегобата на сметките за отопление, и се възстановяват след сляпото харчене около коледните празници и Нова година.

Най-силният период за вторичния пазар на автомобили обаче не е пролетта, а краят на лятото и началото на есента. Най-голяма част от продажбите се случват през август (9.1%) и септември (8.9%). Тук пък е в сила обратната логика, смятат от carVertical - много водачи искат да подменят автомобила си преди зимата, за да са по-добре подготвени за лошите условия.

В случая с България есенният сезон е силен и по друга причина: през септември у нас се завръщат сезонно заетите в туризма и строителството в чужбина (както и тези в родния туристически сектор), участвалите в студентски бригади и т. н. - с две думи, всички, които са поспестили средства през лятото.

Най-лошите месеци да си продадете автомобила са декември (7.6% от общия брой сделки) и януари. Това отново е свързано с коледните празници и щетите, които те нанасят на семейния бюджет. На пръв поглед разликата в процентите не е чак толкова голяма, но това се дължи на южноевропейските пазари с мека зима. На места с изразени четири сезона като България пропастта между зимните и пролетните продажби е по-значима. Казвайки това, нека отбележим, че автомобил в добро състояние, ясна история и разумна цена може да се продаде по всяко време на годината.       

 

fallback
fallback
Последни