fallback

Прогрес? Лада се върна към бракуван двигател

АвтоВАЗ възобнови производството на 1.8 с китайски бутала и ремъци и с турски валове

АвтоВАЗ си връща 1.8-литровия двигател след година и половина пауза, съобщи триумфално руското издание "За Рульом". Агрегатът, с код ВАЗ-21179, ще се монтира в новия луксозен модел "Лада Аура" и в най-високите версии на "Веста". Любопитното е, че само преди три години същото издание съобщи, че заради безбройните си конструктивни дефекти този двигател повече няма да се монтира на "Веста" и "Крос", и че производството му вероятно ще бъде спряно.         1.8-литровият двигател 21179 e всъщност далечна еволюция на 2108, представен още през 1983         Производството на 1.8-литровия агрегат с 16 клапана всъщност спря принудително след началото на войната в Украйна заради блокирания внос на компоненти. Сглобяваният в Толиати мотор ползваше бутала от Federal Мogul, горивна система от Continental, маслена и водна помпа от GMB, и още ред западни компоненти. Сега тези части са заменени с алтернативни. Ангренажният ремък е от китайската Hola и по упътване трябва да се сменя на всеки 90 000 км. Мотовилките, обтегачите и фазовият регулатор също са китайски. Маслената и водната помпа идват от Корея, а разпределителните валове - от Турция. Заради променените компоненти двигателят вече се води 1.8 Evo, макар да запазва стария си код 21179.         Възобновеният мотор ще се монтира в новата "Лада Аура" - на практика удължена с 25 см "Веста"         Той ще се монтира само във "Веста" и в бъдещата "Аура" - по същество разтеглена с 25 см "Веста" на цена от над 2 милиона рубли (39 000 лева). Засега той ще се комбинира само с вариаторна трансмисия на китайската WLY. От АвтоВАЗ се хвалят, че се работи и по турбо версия на този мотор, но по информация на "За Рульом" това всъщност ще е съвсем друг агрегат, за който комбинацията от двигател и скоростна кутия ще се купи наготово, вероятно също от китайски производител.        Интериорът на "Лада Аура"        Само преди три години обаче същото издание направи на пух и прах двигателя 21179, като разкри, че ВАЗ постепенно го снема от употреба заради множеството конструктивни недостатъци. Сред минусите бе високият разход: средно 13 литра за 100 км, или с 3 литра повече от стария 1.6 - доста висока цена за едва 16 коня допълнителна мощност. Средният разход на масло при 21179 бе около половин литър на 1000 км. При скъсване на ремък буталата удрят в клапаните и водят до основен ремонт (този проблем поне е отстранен с китайската ревизия при 1.8 Evo, твърди сега изданието).         Старите бутала от Federal Mogul с къси поли създаваха много проблеми. Сега с китайските им алтернативи повечето от тях са отстранени, твърдят в Русия        Двигателят е склонен към детонации, нерядко блокира редукционният клапан на маслената помпа, но без да задейства предупредителната лампичка, и тогава масленият глад също води до основен ремонт със замяна на колянов вал. На всичкото отгоре двигателят е труден за обслужване - обикновена смяна на ремък изисква да се разглоби почти целият.

Впрочем всички тези недостатъци са разбираеми, защото 21197 не е конструиран за този работен обем и за 16 клапана, а е просто поредна еволюция на древния 1.3-литров мотор 2108, представен още през 1983, две години преди Михаил Горбачов да дойде на власт.       

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Европа ни пробутва 1L 110 коня седани, ама се подиграваме на Русия, че правили лади ....
  • #15
    Начмектяйнье нажмьй ( преди 5 месеца )
    Пропаднала и прогнила държава , пияници, бензиностанция с ракети
  • #14
    Смях бе ( преди 5 месеца )
    Смях. Великите руззнацииии...
  • #13
    Некой ( преди 10 месеца )
    Русия спряха производството на Лада Vesta заради липса на части.
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 9,от кво ша ги праим тия батерии от кал ли или от въздух. За да правим такива неща трябва да имаме тежка промишленост която да добива и преработва от рудата до материалите за производството на тези батерии. Ние промишленост нямаме никаква ти ша произвеждаме. Ще си изнесат мизерното отровно производство у нас и ще ни тровят и ползват за бели роби.Честито и не се радвай.
  • #11
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 8 ние не произвеждаме,а само асемблираме т.е. с чужди компоненти сглобяваме инсталации,въздушни възглавници не правим а само слагаме ел компонентите на възглавница,които също са доставени от нейде си.20% от населението заети в автомобилната промишленост,е по-голяма простотия и лъжа не бях чел,защото фирмите асемблиращи с чужди компоненти авточасти са в няколко града и по численост обща не са повече от 2000 човека,а според теб излиза,че у нас 1200000 българи са заети в производство на части.
  • #10
    Настрадин ходжов ( преди 10 месеца )
    конструираното от руснаци става веднага за скрап конструираното от италианци -още работи и е по-добро от новото руско.
  • #9
    Sdf ( преди 10 месеца )
    Какво има да сравнявате България с Русия - Русия е на първо място по всички природни ресурси в света.Срамота е да се гордееш , че си руснак. Я си представете всички тези ресурси да ги имаше Германия или Япония ?Пропаднала и прогнила държава , пияници
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А както е тръгнало скоро и батерии за електромобили ще произвеждаме.
  • #7
    до 4 ( преди 10 месеца )
    Първо да сравняваш страна като Русия с джудже като България е силна обида към Русия. Второ точно нещата които са споменати в статията ние ги произвеждаме (да добавим и еър бег-ове които те също не могат да правят. ). Трето в у нас близо 20% от населението е заето в автомобилния сектор и около 80% от европейските автомобили използват български компоненти и сензори. И най-вече със залеза на ДВГ новия най-сложен елемент в колите - софтуера.
fallback
Последни