fallback

Mazda и Subaru спряха производството си във фабриките на Daihatsu

Скандалът с манипулираните автомобили в Япония се разраства

Mazda и Subaru взеха радикалното решение да спрат поръчките за производство на моделите си във фабриките на Daihatsu. Това се дължи на разкритите факти за фалшифициране на данни от краш-тестове и други сериозни нарушения, засягащи безопасността на експлоатацията на автомобилите Daihatsu, съобщава японският вестник Yomiuri.

Фабриките на Daihatsu произвеждат 8 модела, които се продават под марките Mazda и Subaru. Все още няма информация за сроковете за възобновяване на производството на тези модели. Скандалът обаче тепърва ще набира скорост, като се очаква последствията за дъщерната компания на Toyota да бъдат сериозни.

Всичко започна през април, когато бяха открити нарушения при четири модела на Daihatsu, след което беше свикана независима комисия. Тя вече е открила повече от 170 нарушения, които обхващат 64 модела, включително 22, които се продават под марката на компанията-майка Toyota. В резултат на това доставките в Япония и в чужбина на всички автомобили Daihatsu, включително моделите, продавани под марката Toyota, са спрени.

Следващата седмица производителят ще спре работата във всичките си четири фабрики в Япония. Известно е, че делът на малките автомобили от тази марка на самия японски пазар е около 30%.

Daihatsu е специализирана именно в производството на малки автомобили и от 2016 г. е собственост на Toyota. Затова и скандалът ще навреди на репутацията на автомобилния гигант

fallback
  • #11
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 12 и 13. Не си ме разбрал правилно. Тесла вероятно щеше да съществува, даже най-вероятно щеше да произвежда roadster, но нямаше да е най-продавания автомобил за 2023 година в световен мащаб и нямаше да вземе тази титла от дългогодишният и вносител toyota corolla. Електромобилите на toyota нямаше да са това за което говориш, защото задвижването и батериите щяха да са от доставчика с име Тесла. Ако не бяха прекратили сътрудничеството, Тесла щяха да са само доставчик на всички автопроизводители
  • #10
    гост ( преди 10 месеца )
    Тази компания е японския еквивалент на Дачия, произвеждат най-евтините коли на японския пазар и Логан е най-опасната кола на Европейския пазар, но и най-евтина
  • #9
    анонимен ( преди 10 месеца )
    (продължение) Всякакви прилики с реални модели от японското електро-автомобилостроене някак не са случайни...Ако си сложиш ръка на сърцето, ако Тойота беше пионерът на електромобилите, можеш ли наистина да кажеш, че електромобилът и нямаше да изглежда точно както съм го описал? Според теб, дали наистина хората щяха да го предпочетат пред това, което Тесла направи?
  • #8
    Онзи ( преди 10 месеца )
    Къде е Каската да каже колко убави са тойотките ? Лъжи , калпави материали , и горене на масло , това представляват оризарите
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Една друга фирма която се занимава с производство на електромобили не е платила и долар за реклама и дори от години няма PR отдел
  • #6
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ти колко сектанти на toyota познаваш които имат личен опит с водородни автомобили и затова се кълнят че водородът е бъдещето? Дали пък някоя автомобилна компания не им е промила мозъка за да си го мислят? Абсолютно същите са убедени че модата на електромобилите ще отмине, въпреки че няма никаква логична причина това да стане ако имат елементарна техническа и икономическа култура. Пак промиване на мозъци от същата фирма с доказано платени стотици милиони за лобиране против електромобилите.
  • #5
    Тойотаджия ( преди 10 месеца )
    До 1: Сектанти, зомбита и Тойота не се връзват. Всички фенове на Тойота са такива от личен опит, за разлика от феновете на много други марки.
  • #4
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Навремето имах Дайхацу Шарад. Беше направо уникално автомобилче. Като лагерна количка и вървеше на змей. Жалко, че са се издънили толкова тъпо!
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Закривай.
  • #2
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 2. Не слагай каруцата пред коня. Това е огромна фирма с традиции и макар да е трудно заради мащаба, все още имат полезни ходове, но ако не побързат ще ги изтърват и тях. Ако не бяха толкова самонадеяни и не разчитаха на пропагандата, че каквото и да им предложат на клиентите ще го купуват, защото им вярват безрезервно, въобще нямаше да се захващат с водорода и вероятно Тесла въобще нямаше да съществува. Пред електромобил Тесла и toyota всички щяха да изберат toyota.
fallback
Последни