По-рано тази година Volkswagen представи концепцията ID.2all, която ще се превърне в сериен модел. Сега обаче става ясно, че именно този електромобил ще окаже огромно влияние върху интериорния дизайн на бъдещите продукти на марката, тъй производителят връща повече физически бутони и превключватели в салона на колите си.
Причината за това решение са многото критики към чувствителните на допир контроли, доминиращи във VW Golf (Mk8) и електрическия ID.3, признава интериорния дизайнер на германската компания Дариуш Ватола. Той допълва, че клиентите определено не харесват интериор, натоварен със сензорни екрани и затова марката се връща към физически превключватели за управлението на климатика. Те са разположени точно под централния дисплей на информационно-развлекателната система.
Освен това концептуалният ID.2all има въртящ се диск в централната конзола, който може да се използва за управление на дисплея на информационно-развлекателната система.
Това не е първият път, когато VW признава, че е прекалил с тенденцията за сензорно управление. През октомври миналата година главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер каза, че германският производител ще се откаже от сензорните контроли, намиращи се на воланите на по-новите си модели, в полза на по-конвенционалните бутони.
„Клиентите казват, че един чист сензорен екран не е достатъчен и очакват физически превключватели и дискове за важните функции“, добавя на свой ред шефът на дизайна на VW - Андреас Минд.
Според Дариуш Ватола, интериорът на бъдещите модели на марката ще претърпи и други сериозни промени. Германският производител смята да премахне от него кожата, хрома, лепилото и твърдите пластмаси от кабините си, като ще ще използва повече тъкани и алкантара.
VW вече потвърди, че ще създаде производствена версия на ID. 2all, която ще се позиционира като най-евтин електромобил на марката. Цената му ще бъде под 25 000 евро. Версии на малкия хечбек ще се предлагат и под брандовете Skoda и Cupra, предвижда се и SUV-вариант.