fallback

Ето как ще изглеждат отвътре следващите Volkswagen-и

Марката ще залага на повече бутони и превключватели, премахва кожата и пластмасата (ВИДЕО)

По-рано тази година Volkswagen представи концепцията ID.2all, която ще се превърне в сериен модел. Сега обаче става ясно, че именно този електромобил ще окаже огромно влияние върху интериорния дизайн на бъдещите продукти на марката, тъй производителят връща повече физически бутони и превключватели в салона на колите си.

Причината за това решение са многото критики към чувствителните на допир контроли, доминиращи във VW Golf (Mk8) и електрическия ID.3, признава интериорния дизайнер на германската компания Дариуш Ватола. Той допълва, че клиентите определено не харесват интериор, натоварен със сензорни екрани и затова марката се връща към физически превключватели за управлението на климатика. Те са разположени точно под централния дисплей на информационно-развлекателната система.

Освен това концептуалният ID.2all има въртящ се диск в централната конзола, който може да се използва за управление на дисплея на информационно-развлекателната система.

Това не е първият път, когато VW признава, че е прекалил с тенденцията за сензорно управление. През октомври миналата година главният изпълнителен директор на компанията Томас Шефер каза, че германският производител ще се откаже от сензорните контроли, намиращи се на воланите на по-новите си модели, в полза на по-конвенционалните бутони.

„Клиентите казват, че един чист сензорен екран не е достатъчен и очакват физически превключватели и дискове за важните функции“, добавя на свой ред шефът на дизайна на VW - Андреас Минд.

Според Дариуш Ватола, интериорът на бъдещите модели на марката ще претърпи и други сериозни промени. Германският производител смята да премахне от него кожата, хрома, лепилото и твърдите пластмаси от кабините си, като ще ще използва повече тъкани и алкантара.

VW вече потвърди, че ще създаде производствена версия на ID. 2all, която ще се позиционира като най-евтин електромобил на марката. Цената му ще бъде под 25 000 евро. Версии на малкия хечбек ще се предлагат и под брандовете Skoda и Cupra, предвижда се и SUV-вариант.

fallback
  • #17
    Joko ( преди 8 месеца )
    Миханичните бутони , когато са разположени ергономично не отклпняват вниманието при шофиране. Точно обратното - ако има дисплей трябва да се взираш , да "уцелиш" точната икона и т.н.
  • #16
    Ключар ( преди 8 месеца )
    ЦК ключ е милион пъти по-добро решение от например решението на Тесла за отварянето на жабката да става през подменю и бутон на таблета в средата.
  • #15
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И един ЦК ключ да гаси лаMбата :D
  • #14
    Ретро ( преди 8 месеца )
    Щом искат да е евтино, да бяха извадили километража със стъпков мотор от Голф 4, а и да изтупат шприц-формите за копчетата от онова време. Със сигурност ще им е по-евтино, колкото и да са евтини тези дисплеи. Най-малкото няма да има безкрайните харчове по софтуера. Не мисля, че е реалистично някой, който е тръгнал за евтина кола да мрънка, че няма централен дисплей. Напротив, изключения са тези, които се впечятляват от тях (напр. тесларите). Хем модерно, хем евтино няма как.
  • #13
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Някои долу леко пропускат, че това е дизайнът на кола, която VW се опитва да направи възможно най-евтина. Да не са очаквали скъпи метални рамки на екраните?
  • #12
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Хубавото е, че VW се усетиха. Лошото е, че поради остарялото си мислене и корпоративна структура, действат като костенурки. За проблема си признаха още преди година. Оттогава пуснаха фейслифт на ID.3 и 4, както и чисто нов модел ID.7. Промяната не е реализирана в нито един от тях. Очаква се чак към 2025.
  • #11
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Определено не впечатлява, явно дори и не гледат марките от Китай и Корея които според мен са технологичните лидери какво предлагат.
  • #10
    анонимен ( преди 8 месеца )
    направи ми впечатление че натисна няколко пъти някаква икона в долният ляв ъгъл на екранът и нищо не се случи
  • #9
    Илиян ( преди 8 месеца )
    Както казва Джереми Кларксън: This is idiotic!До номер 7 по-долу: Първо, не сравнявай Ситроен с БМВ и второ, не обиждай без причина хората, които изказват мнението си.
  • #8
    Срам ( преди 8 месеца )
    Сигурно аз не съм наред, но мен лично би ме било срам да си призная, че съм дизайнера на този интериор, или дори, че съм работил по него. Първо, навява усещане за Тесла, и второ, усещането е за нещо средно между бюро и кухненски плот, върху който си си оставил телефона и си подпрял таблет, за да слушаш някой подкаст примерно. Аз съм последният човек, който ще припада за "връзка с колата" и т.н. лиготии, но това е прекалено дори и за мен.
fallback
Последни