Нарастващите приходи и рекордните продажби позволиха на Lamborghini да се превърне в първата европейската автомобилна компания, която започва да прехвърля служителите на 4-дневна работна седмица, като същевременно увеличава трудовите възнаграждения.
Според Ройтерс служителите на Lamborghini, работещи на ротационен двусменен график, ще редуват 5-дневна и 4-дневна работна седмица, което им дава 22 допълнителни почивни дни годишно. За служителите, работещи на три смени, където влиза и нощен труд, 5-дневната работна седмица ще се редува с две 4-дневни, като броят на почивните дни годишно за такива служители ще се увеличи с 31.
Планът за оптимизация на работата на Lamborghini включва също увеличение на редовните плащания на бонуси с 50% и еднократен бонус от 1000 евро в края на този месец.
Преходът към 4-дневна работна седмица е нова общоевропейска тенденция, но автомобилната индустрия все още не я подкрепя. Опитът от подобен преход в други индустрии (например в банковия сектор) показва, че служителите, които работят четири дни в седмицата вместо пет, са по-добре мотивирани, почиват си по-добре и следователно често постигат по-големи успехи от колегите си, които работи пет или повече дни в седмицата.
Lamborghini сега може лесно да си позволи първия експеримент в индустрията с намаляване на работното време и дори в комбинация с увеличаване на компенсациите на служителите. Миналата година се оказа рекордна за италианската компания по отношение на печалбата и продажбите, а 2023 г. вероятно ще бъде още по-успешна. Въз основа на резултатите от първите три тримесечия на тази година Lamborghini продаде 7744 автомобила в световен мащаб, което е с 4,2% повече спрямо същото време на 2022 г. Оборотът за това време надхвърля за първи път 2 млрд. евро, докато поръчките отчитат рекордно високи нива.