fallback

Защо задните стъкла на хечбек и комби се чупят по-често?

Този проблем си има логично обяснение, но не и решение

Автомобилното стъкло в много случаи, уви, се счита за консуматив. Почти всеки шофьор е сменял предно стъкло, защото летящи камъчета, излитащи изпод гумите на колите отпред, често са причина за счупването на ветроупорното стъкло. Задното стъкло обаче страда не толкова често, но и с този проблем има нюанси.

Форумите в интернет са пълни със съобщения от типа: "задното стъкло се спука". Интересното обаче е, че в три от четири случая става дума за хечбеци и комбита, но собственикът не е забелязал „специфичното“ пукане от летящо камъче от насрещната лента. 

Какъв е проблемът? Стъклото, което се чупи за миг, едва ли може да се нарече по друг начин освен „лош късмет“, особено когато това неприятно събитие се случва през зимата. А по някаква причина, съдейки по информацията в социалните мрежи, това се случва основно през зимата.

Мнозина отдават проблем на умората на метала на употребявана кола, отслабен от времето, който посуква стъклото и то се чупи. Все пак по често задни стъкла се чупят на употребявани коли. Четем марките и моделите на автомобилите със счупени задни стъкла: „японци“, „германци“, „французи“. Ламарините на всички коли ли отслабват изведнъж? Не, става дума за друго.

Въпреки че по логиката на нещата именно нарушаването на геометрията поради старост, и многобройни последствия от аварии е причината довела до спукване на стъклото. Пък тогава щяха да се спукат не само задните, но и предните, а и тези на седаните! А тук говорим основно за т.нар. „пета врата“.

Основната причина е в залепеното стъкло. Лепилото за стъкло е надеждно нещо, но с годините между метала и стъклото (където трябва да е лепилото) се образуват кухини. Един ден в една от тях може да се натрупа достатъчно влага или вода, така че когато замръзне, да създаде напрежение върху стъклото, което в крайна сметка да го накара да се счупи. Лошото е, че е невъзможно е да се предвиди това, а се случва повече на хечбеци и комбита, защото вратите със стъклото се отварят и затварят често, а именно от тези сътресения се образуват въпросните кухини.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Задното стъкло на хеч и комби е монтирано върху подвижна конструкция подложена на много повече вибрации и усукване сравнение със седан например.
  • #2
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това го чувам за първи път.
  • #1
    Muenchen05 ( преди 11 месеца )
    Задното стъкло конструктивно е заложено да може да се счупи по - лесно и да се ползва като авариен изход. Поне така един доста свестен и дългогодишен служител на Волво ми обясни.
fallback
Последни