fallback

Toyota разкри подробности за възродената Celica

Спортното купе ще стане част от новата електрическа ера на японската марка

Японският производител Toyota разкри подробности за бъдещата Celica, с която ще отбележи възраждането на спортното купе. Превръщането на популярния модел в електрически автомобил ще стане благодарение на нова модулна платформа, която осигурява "безпрецедентно в индустрията" ниво на гъвкавост. 

Първи новата архитектура на Toyota  ще я получи седанът Lexus, представен на неотдавнашното автомобилно изложение в Токио с концепцията LF-ZC. Серийната му версия се очаква през 2026 г. Самата платформа е с три секции - предна, централна и задна. Всеки компонент, който влиза в хардуера на автомобила, особено електронните оси и HVAC системата, е намален по размер, доколкото е възможно. Предният и задният модул са огледални изображения един на друг. Това всъщност е една част отлят под налягане алуминий, която замества 86 стоманени компонента. 

Тези модули включват осите и окачването, което може да се увеличава или намалява в зависимост от размера на автомобила. В централния модул има вграден акумулаторен блок - нова призматична батерия. Както се твърди, той може да осигури два пъти по-голям обхват от сегашния комплект батерии на Toyota bZ4X. В същото време е много по-малък и с 20% по-евтин.

Новият блок се предлага в два размера. По-специално, по-ниските модели ще използват блок с широчина само 100 мм. Трите модула са закрепени заедно с болтове и прикрепени към аварийни конструкции по такъв начин, че да се намалят разходите за ремонт.

Размерите на модулите се избират в зависимост от модела на автомобила. Именно малката височина на батерията означава, че електрическите спортни коли могат да копират пропорциите на бензиновите модели. За автомобили като ниския седан Lexus и спортния автомобил Toyota Celica височината на батерията е ключова.

Технологията, разработена от Toyota, позволява максимално намаляване на размера на всеки компонент, минимизиране на броя на системите за вентилация, отопление и климатизация. По този начин различни видове автомобили могат да бъдат изградени на една и съща архитектура. Хардуерът на платформата е интегриран с операционната система Toyota Arena. В случай на автомобили с висока производителност, каквато ще е новата Celica, Arena ще позволи на собствениците да изтеглят различни пакети за производителност и мощност.

fallback
  • #9
    Тойотаджия ( преди 11 месеца )
    До 8: Кое от твърденията ми е невярно? Измислените опорки ги ползвате точно вие, хейтърите на Тойота.
  • #8
    до 3 ( преди 11 месеца )
    Ето как се раждат опорките. Ще си измислиш каквото ти е изгодно, само и само да не признаеш, че любимата ти компания (защо!?) е технологично изостанала. Сега някой от многобройните неуки фенчета на Тойотка (защо!?) ще я подхване и ще започне и той да я разпространява с пълна и непоклатима увереност. Разбираш ли, че твоите мокри мечти по никакъв начин не минат да спрат *** на Тойотка?
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    хмм , колко стикери на бмв ще има по тази селика ?
  • #6
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    До 5: Е, поне ще бъде електромобил с добра симулация на ДВГ с ръчни предавки. Регулациите рано или късно ще обезсмислят ДВГ.
  • #5
    РУК ( преди 11 месеца )
    Надявах се да има още една Селика с бензинов двигател, както направиха със Супра, преди да осквернят и този легендарен модел с ток! Имах ST 182 и ST 202, още ме е яд, че ги продадох! Бяха истински здрави коли с много индивидуалност и душа на истинска кола. Кеф на колела!!!Дано това което направят на ток поне малко да заслужава да носи това име!
  • #4
    До 2 ( преди 11 месеца )
    Га японец открие нещо .... обикновено българина който е открил само чушкопека, седи и коментира злобно ....
  • #3
    Тойотаджия ( преди 11 месеца )
    До 1: За разлика от Тесла, които ползват технологията за големи отливки на италианците IDRA, собственост на китайци, разработката на Тойота си е съвсем тяхна. И в това няма нищо чудно, защото Тойота прави отливки за блокове за двигатели от десетилетия. А двигателите им са пословично надеждни и дълговечни.
  • #2
    Тойода ( преди 11 месеца )
    Га японец открие топлата вода, значи са минали 4-6-10 години и топлата вода се е наложила като евтино и ефективно решение.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    "Технологията, разработена от Toyota" - да се чете: Технологията, открадната от Тесла.
fallback
Последни