fallback

Eлектромобилът на Xiaomi ще се казва SU7

Моделът излиза на пазара през февруари и ще се предлага в три версии

Производителят на смартфони Xiaomi кандидатства за лиценз за продажба на своя първи електромобил в Китай – седана Xiaomi SU7. Компанията разкри някои спецификации на автомобила, който ще бъде произведен с помощта на подизпълнителя Beijing Automotive Industry Holding Co. Ltd (BAIC). По-рано моделът беше известен с кодовото си име MS11.        

В Китай всеки автомобил трябва да бъде одобрен от местния регулатор, преди да излезе на пазара, а Министерството на промишлеността и информационните технологии (MIIT) публикува списък с превозни средства, които преминават през процеса на хомологация всеки месец. Автомобилните производители са недоволни от това, тъй като документът разкрива снимки и спецификации на колите, които все още не са пуснали на пазара. Ние, разбира се, нямаме нищо против. 

Xiaomi SU7 е електрически седан с размери 4997/1963/1455 мм и междуосие 3000 мм. Той ще се предлага и като опция със сензори LIDAR, монтирани зад предното стъкло.        

Прави впечатление и камерата на B колоната, което означава, че SU7 ще се предлага с функция за отключване с разпознаване на лице. 

Задвижването има две опции: задно с 220 kW мотор и на всички колела с 495 kW максимална мощност (220 kW + 275 kW). Пакетът литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP), който присъства при по-евтината версия, е осигурен от партньора BYD Co., докато по-скъпата е оборудвана с никел-манганов аналог, произведен от пазарния лидер Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).

Собственото тегло е 1980 кг, като максималната скорост е ограничена до 210 км/ч за по-евтината версия. Теглото на по-богато оборудвания вариант е 2205 кг, а максималната скорост - 265 км/ч.         

Според публикацията на MIIT колата ще се предлага в три версии: SU7, SU7 Pro и SU7 Max. Някои екземпляри ще включват активно задно крило.

Моделът на електрическия мотор е TZ220XS000, произведен от United Automotive Electronics Co., Ltd. Той също така ще се предлага с функция ETC - система, която позволява на шофьорите автоматично да плащат такси по платените пътища, без да спират.

Автомобилната система на SU7 е дело на Xiaomi - HyperOS, вътрешно разработена операционна система, която може да захранва както смартфони, така и автомобили.

Масовото производство на електрическия SU7 с 4 врати и 5 места ще започне този декември, а доставките са планирани за февруари 2024 г.    

fallback
fallback
Последни