За да може един автомобил да бъде определен като „суперкола", той трябва да отговаря на няколко официални изисквания. Сред тях са наличието на изключително мощен двигател от всякакъв тип (бензинов, дизелов, електрически) или комбинация от тях. С течение на времето обаче идеята за праговата стойност се променя и днес е общоприето, че моделите с мощност от 1000 к.с. преминават в горната категория на „хиперколите“.
И това описание обаче бързо се променя. Суперколите и хиперколите трябва също така да предлагат впечатляваща динамика, като се отчита ускорението не само от 0 до 100 км/ч, но и до 200 и 300 км/ч. Максималната скорост може да надхвърли 500 км/ч, но в същото време конкретният модел трябва да има разрешение за използване по обществени пътища.
Самата класация за най-добри суперколи и хиперколи обаче няма как да бъде основана само на показателите за динамика, тъй като в повечето случаи става въпрос за стойности, обявени от производителя. Цената също няма как да бъде обективен критерий, но пък мощността остава. В случая изданието Autonews събра на едно място модели с минимум 1900 к.с., което е наистина впечатляващо. Някои от тях обаче развиват доста повече.
Най-бързите и най-красиви хиперколи на света (ГАЛЕРИЯ):
Дебютът на първия модел на Automobili Pininfarina се оказа шумен, въпреки че задвижващата систева на хиперавтомобила, кръстен на Джовани Батиста „Пинин“ Фарина - основателят на известното италианско автомобилно студио за дизайн, работи почти безшумно, а тонизиращият саундтрак на двигателя с вътрешно горене в двуместния кокпит се създава от аудио-системата. Трудно е да се съревноваваш с Battista по елегантност, а комбинираната мощност на квартета електрически мотори, осигуряващи задвижване на четирите колела, е впечатляваща.
Такива са и динамичните показатели: 0–100 км/ч за 1,89 сек, 0–300 км/ч за 10,49 сек и максимална скорост от 358,03 км/ч. За да доведете ефективно един хиперавтомобил до своя предел, в допълнение към мощността на спирачната система с карбоново-керамични дискове с диаметър 390/380 мм и 6-бутални апарати, е необходима опора на регулируемо задно крило, което при такива ситуация, като на реактивен изтребител, се превръща в аеродинамична спирачка.