fallback

Китайци представиха поредния съперник на Tesla Model 3

Седанът Zeekr 007 демонстрира редица високотехнологични функции

Китайската компанията Zeekr публикува първите снимки на изцяло новия електрически седан 007, сочен за конкурент на Tesla Model 3. Дебютът на електромобила ще се състои на предстоящото изложение в Гуанджоу в Китай.

Електрическият седан въвежда нов стилистичен език за марката, собственост на Geely, с характерните светодиодни светлини, които го отличават от останалата част от гамата Zeekr. Той е разработен от главния дизайнер на Zeekr Щефан Зилаф, известен с предишната си работа в Audi и Bentley.

Вместо да приеме разделените фарове на други модели Zeekr, 007 има панели с пълна ширина с анимирани LED графики в двата края, което му придава по-футуристичен вид. Когато колата е паркирана, тези панели са черни, създавайки светлинно шоу, когато собственикът я стартира.

Zeekr не публикува снимки на интериора, но покривът е изцяло покрит със стъкло, което ни позволява да видим петместната кабина. Виждаме част от цифровия кокпит на арматурното табло и няколко високоговорителя, загатващи за висок клас аудио система.

Според китайските медии стъкленият покрив интегрира технология, позволяваща различни нива на прозрачност и осигуряваща отлична топлоизолация. Zeekr 007 също е оборудван с трио LiDAR сензори, монтирани на покрива и предните калници, поддържайки сложни системи за автономно шофиране.

Според Car News China, EV ще се базира на PMA2+ архитектурата, която е производна на широко използваните SEA компоненти на Geely. Същата публикация предполага, че Zeekr 007 ще бъде оборудван с един електрически мотор, генериращ 204 к.с. и въртящ момент от 350 Нм, позволяващ спринт от 0-100 км/ч за 6,5 секунди. Очаква се Zeekr да пусне повече версии в бъдеще, включително такива с два електромотора.

fallback
  • #14
    До 9 ( преди 1 година )
    Така или иначе имам повече енергиен капацитет в литър гориво отколкото в батерията.Какво ми пука къде го хвърлям природата ми го е дала и аз го използвам да стигна от Т а до Т бе.И то само с 3 минути зареждане.
  • #13
    Дизела ( преди 1 година )
    До MythBuster.Пълня резервоара за 5 минути и карам 1200 км с един резервоар.Каква скорост на зареждане се получава?
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Поредният съперник, който ЩЕ..., а до тогава Тесла ще е произвела още милион коли
  • #11
    Сдф ( преди 1 година )
    В момента всички са на светлинни години от ефективността на Тесла. А Хайленд направо кърти. Почти 500 кс с разход 16 кВч/100 км и всички екстри ..Моя модел Y LR ги докарва до 18 квч смесено . За една година само веднъж зареждах на Суперчарджър (Германия)- даже не успях да си изпия кафето . Иначе си зареждам от фотоволтаика . Путин да качва цените колкото си иска - ХИЧ НЕ МИ ПУКА ВЕЧЕ!
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    До #2: И аз намирам китаеца външно за по-хубав от Теслата.
  • #9
    PLAID ( преди 1 година )
    С думи пpости: като караш петролна кола, си хвърляш парите в кaнала, държавата си хвърля БВП в Близкия изток, живеете си бедни и кашлящи в градове-газови камери. Доказателство: вечното лошо настроение, вечното мрънкане и акани думички от водачите на дизелови и бензинови параходи.
  • #8
    PLAID ( преди 1 година )
    Студено. От 10 литра гориво само 1 се превръща в кинетична енергия. Всичко останало са комично КПД на ДВГ, допълнително понижено от амортизация, избягала компресия, издухали сегменти, спекли хидравлични повдигащи (клапаните не се отварят и няма мощност), надморска височина, запушени горивен въздушен и маслен филтър, механични и топлинни загуби, загуби при спиране, вместо рекуперацията да връща енергията от всяко спиране обратно в батерията. Та от тия 540 ти останаха 54 преко сила.
  • #7
    Факт ( преди 1 година )
    А ми явно си е купил електричка затва.В един литър бензин като имаш 9квтч в един 60л резервоар ще имаш 540квтч енергия а в една теслЪ модел 3 перформанс 85квтч батерия в 500кг близо.В 20кг резервоар плюс бензин имаш 540квтч енергия а в батерията на тесла за близо 500кг имаш 85квтч енергия е това ако не е ниска ефективност батерията не знам кое ще е.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами той и Гост може да зареди веднъж на два месеца резервоара догоре за 5 минути за да измине 1500 км, Но въпреки това зарежда всяка седмица по 30 лв за пет минути. *** му обяснявай защо губи 50 минути, за зареждане на един резервоар
  • #5
    Факт ( преди 1 година )
    И защо да зареждам за 5 минути теслЪ за 150км като за 5 минути зареждам хибрид с пробег 1000+км.
fallback
Последни