Докато в Европа законодателството не позволява надхвърлянето на автономното шофиране от ниво 2, в Китай току-що беше представено първото електрическо превозно средство, достигащо ниво 4.
Моделът JiYue Robocar 01 се ражда от партньорството между Baidu (нещо като китайския Google) и Geely - автомобилният гигант, който притежава марки като Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr и smart.
Robocar 01 е първият автомобил под марката JiYue - компания, родена от алианса между Baidu и Geely (първоначално наречен Jidu). Той разполага с ниво 4 на автономно шофиране благодарение на приемането на технологичния пакет Apollo, върху който Baidu работи от 2021 г. и който сега е представен за първи път в най-пълната си версия, оборудвана с изкуствен интелект.
Системата е базирана на чип Nvidia Drive Orin и използва 11 HD камери и 12 радара, като позволява на автомобила да се движи почти напълно автономно по 90% от китайските магистрали и в 3 града в страната - Хангжу, Пекин и Шанхай. През 2024 г. броят на населените места, в които Robocar 01 ще може да си движи без шофьор, ще бъде увеличен до 200.
Колата също може да се паркира сама, като единственото, като за целта трябва да се подаде гласова команда от шофьора, след като той напусне превозното средство. Автомобилът сам открива празно място, което може да бъде навсякъде в радиус от 2 км от мястото, където водачът е слязъл.
От механична гледна точка, Robocar 01 се произвежда на базата на платформата SEA на Geely и ще се продава с 2 варианта на батерии - със 71,4 и 100 кВт/ч, като пробегът е съответно 550 и 720 км по китайския цикъл CLTC. Ще се предлагат версии с един или два електромотор, развиващи 272 и 544 к.с. По-мощната ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди.