fallback

Кои повреди водят до замъгляване на стъклата в колата?

Течове, запушени филтри, неработещ дросел или клапан за изравняване на налягането - причините може да бъдат най-различни

Замъгляването на прозорците на автомобила е изключително опасно явление. Тънко покритие от влага може да се образува внезапно, когато шофирате извън града и минавате през участъци с различна влажност на въздуха. Привечер или през нощта, когато попаднете в мъгла или когато шофирате близо до водни басейни, можете да забележите как предното стъкло постепенно започва да се замъглява, като тънката пелена се разпростира първоначално отдолу, покривайки за минута почти цялата повърхност.

Естествено, лошата видимост за водача може да доведе до опасни ситуации по пътищата. В някои случаи е трудно да се борим със замъгляването, тъй като в допълнение към обективните природни фактори понякога се добавят вътрешни неизправности на автомобила, причиняващи образуването на конденз.

Теч от парното

На първо място, замъгляване може да възникне, когато радиаторът на парното или неговите тръби са повредени. В такъв случай се образува теч от антифриз, който се натрупва зад централната конзола и се изпарява. Алкохолните пари се пренасят от вентилационната система и полепват върху стъклото. Повредата може да се определи по миризмата, както и по намаляващото ниво на охлаждащата течност в разширителния съд. Кондензът се появява по стъклата почти веднага след пускането на парното и изчезва със загряването на колата. В този случай ще трябва да смените радиатора.

Филтър и дросел

Някои проблеми с колата обаче не са толкова лесни за откриване. Например, по време на работа на колата през лятото филтърът "купе" може да се запуши, достъпът до външен въздух да бъде ограничен, поради което вентилационната система започва да обръща въздуха, който вече е в купето. Поради разликите във влажността и температурата се образува конденз.

Подобен ефект се наблюдава и при повреда на електропневматичния клапан на системата за рециркулация. Той е част от климатичната система и отговаря за достъпа на външен въздух. Когато се активира, дроселът се затваря, предотвратявайки навлизането на външен въздух в купето. Това може да е полезно, когато автомобилът преминава през зони с високо замърсяване с газове.

Междувременно пневматичният клапан понякога блокира и дроселът остава затворен. Неизправността може да се определи от загубата на въздух в купето и замъгляването на стъклата. При отваряне на прозорците запотяването изчезва.

Клапан за изравняване на налягането

Има и още по-сложен проблем, свързан с вентила за изравняване на налягането в купето. Той се намира в багажното отделение, а външните му дефлектори са скрити зад бронята. Случва се с течение на времето мембраната да изсъхне и в резултат на външни влияния да загуби своята подвижност. Когато автомобилът се движи, вътре в купето се образува зона с високо налягане, която предотвратява навлизането на външен въздух, причинявайки задушаване дори при правилна вентилация.

Можете да определите неизправността, като използвате една техника. Трябва силно да затръшнеш вратата и ако се запушат ушите на пътниците, значи е виновен клапанът. Неизправността се отстранява чрез подмяна на повредената мембрана.

Дренажните отвори са запушени

Друга причина за замъгляване е неправилната настройка. Шофьорите се опитват да предпазят праговете на колата и да залепят допълнителни гумени уплътнения на вратите. В долната част на вратите обаче има специални дренажни отвори, които изпускат водата, която се влива във вратите през гумените стъклени уплътнения. Ако дренажните отвори са запушени, тогава водата се застоява вътре във вратите, изпарява се и влиза в купето, поради което се образува конденз по стъклата.

fallback
  • #2
    Енчо ( преди 1 година )
    Това при гостите май е доста често срещано.
  • #1
    Фиат Брава ( преди 1 година )
    Имах Брава 25 години, това беше редовен проблем. Така и не разбрах кое е "повредено", за да причинява силно изпотяване. Особено тежко беше когато завали студен дъжд или времето рязко захладнее и пусна парното, направо ставаха бели стъклата отвътре. Спасението беше да ги пръскам с препарат против изпотяване и да ги трия редовно с препарат за миене на стъкла. Досадно, но не болка за умиране, иначе.
fallback
Последни