Корейският Hyundai разположи пунктове с палатки на много места в САЩ, за да се противопостави на пандемията от кражби на автомобили от марката. Там собствениците на автомобили Hyundai могат да инсталират софтуер против кражба или да получат устройство за блокиране на колела, ако колата им е твърде стара.
Кампанията стартира с подкрепата на местните власти, полицията и обществените активисти в САЩ и има за цел да предотврати кражбите, чийто брой се е увеличил с хиляди процента в много градове. На място може да се инсталира софтуер против кражба на 13 модела с различни години на производство, най-старите от които са Tucson и Sonata от 2011 г.
Останалите ще трябва да се справят с други методи, но Hyundai е готов да плати за инсталирането на блокиращи устройства. В близко бъдеще предстои да бъдат отворени още редица пунктове, а на местата, където няма такива, собствениците могат да се свържат с местни дилъри на марката.
Предизвикателството в TikTok с инструкции за лесна кражба на Hyundai и Kia стартира преди повече от година, а корейските марки все още не могат да се справят с последствията. Престъпниците крадат коли без имобилайзери и с контактни ключалки, предназначени за физически ключ. Често това се прави просто за забавление.
Уязвимостта на автомобилите стана причина за големи искове не само от собственици на автомобили и застрахователи, но и от властите в САЩ. През лятото властите в Балтимор, Кливланд, Милуоки, Сан Диего, Сиатъл и Ню Йорк заведоха дела срещу корейските производители. Те бяха обвинени в пренебрегване на защитата против кражба, което предизвика вълна от кражби и затруднения за органите на реда.
Въпреки това Hyundai и Kia отказват да извършат масово изтегляне в сервизите си и продължават да уверяват, че продуктите им отговарят напълно на изискванията за безопасност.