Феновете на Mazda от години настояват за завръщането на роторния двигател и това вече е факт. На изложението за мобилност в Токио японската компания представи концепцията Iconic SP, която може да се превърне в приемник на наследството на знаменитото купе RX-7.
В случая обаче роторните двигатели имат различно приложение. Вместо за задвижват колелата, двата мотора зареждат батерия, чийто капаците не се съобщава. Мощността на задвижващата система, наречена R-EV, е 364 к.с., като от Mazda посочват, че автомобилът може да работи на различни горива, включително водород и възобновяеми горива. А батерията може да се зарежда дори от домашния контакт.
Размерите на Iconic SP са дължина 4176 мм, широчина -2100 мм, височина - 1115 мм, като така концептуалният модел е с 266 мм по дълъг от сегашната MX-5 Miata и със 104 мм по-къс от RX-7 от 1995 г. Според компанията новото купе тежи 1450 кг, като така то е по-тежко от другите два модела, което е напълно нормално с оглед на електрическото задвижване.
От Mazda допълват, че компактният задвижващ механизъм позволява много нисък преден капак и ултракомпактни размери. Модерната форма на решетката на автомобилния производител се появява на носа, а задните светлини с диаграма на Venn напомнят както на Miata (генерация NA), така и на RX-7 (генерация FC).
Вратите се отварят нагоре, подобно на конструкцията „лебедово крило“ на Aston Martin. Iconic SP е боядисан в красив нюанс, наречен Viola Red, който е по-ярък от фирмения Soul Red Crystal на компанията и явно е много подходящ за спортна кола.
Салонът на Iconic SP е подчинен на минимализма, като има селектор на предавките с клавиш, цифрова арматурна група и малък дисплей на информационно-развлекателната система- Шевът kakenui, видян за първи път на CX-90 SUV, се появява на таблото и панелите на вратите на концептуалния модел, а седалките носят тапицерия от биотъкан (дума, която Mazda използва за материал за седалки, изработен от възобновяема пластмаса през 2009 г. ).
Комбинацията от plug-in електричество и технология за удължаване на пробега не е нова, дори за Mazda – MX-30 PHEV има 0,8-литров двигател с един ротор под капака, за да поддържа батерията заредена. Двигателят с два ротора в Iconic SP вероятно ще има работен обем от 1,6 литра, като се има предвид, че MX-30 използва 0,8-литров с един ротор.
Mazda описва архитектурата на двигателя като мащабируема, така че е възможно роторната технология с възобновяемо гориво да се използва за други приложения. Специализираните домашни генератори биха могли да използват ротори с малък работен обем, докато по-големите превозни средства биха могли потенциално да свържат верижни ротори заедно за по-голяма мощност. Като цяло обаче концепцията Iconic SP е превозно средство, което има за цел да подчертае ангажимента на Mazda към удоволствието от шофирането преди всичко.
„Mazda винаги ще доставя превозни средства, които напомнят на хората, че автомобилите са чиста радост и незаменима част от живота им. Като компания, обичаща автомобилите, която масово произвежда вдъхновяващото мобилно изживяване, ние се ангажираме да оформим бъдещето, където всеки може с гордост да каже: „Ние обичаме колите““, заяви президентът и главен изпълнителен директор на компанията Масахиро Моро.
Още снимки на новото концептуално купе - вижте в галерията: