fallback

Австралийски студент измисли евтин начин да превръща автомобили в хибриди

Технологията още е в процес на разработка, но нейният създател е готов с бизнес-план

Александър Бъртън - студент в университета по технологии и дизайн в Мелбърн, разработи концепция, която ще превърне всеки автомобил с двигател с вътрешно горене в хибрид само за един ден и много евтино. Началото на продажбите на готови комплекти все още е далече, но Бъртън вече има бизнес план, като за целта е основал собствена компания, наречена REVR (Rapid Electric Vehicle Retrofit).

С разработката си младият австралиец вече спечели една от националните награди за технологии. Идеята на Бъртън е са се използват електрически двигатели с форма на диск, които могат да се монтират директно върху главината на колелото. Те ще помогнат на двигателя с вътрешно горене да върти задвижващите колела или да се използват на оста, която няма пряка връзка с двигателя с вътрешно горене, като в този случай колата ще стане задвижваща всички колела.

Бъртън вече тества прототипни двигатели в задните колела на своята Toyota Corolla. Всеки от мотори ще може да развива над 60 к.с. и да се захранва от 15-киловатова батерия, която ще бъде монтирана в отделението за резервно колело. Полученият хибрид ще се движи на електрическа енергия и ще изминава до 100 км само на ток, като Бъртън се надява да свърже вградени консуматори на енергия към батерията - като осветително оборудване, например.

Младият инженер все още трябва да реши редица технически проблеми, включително синхронизиране на работата на всички двигатели. Въпреки това, благодарение на известността, придобита от получената национална наградата, той вече се надява да започне кампания за набиране на средства, за да стартира масово производство на комплекти.

Първоначално Бъртън ще продава готовите комплекти срещу 5400 долара на бройка, а с пускането им в масово производство цената ще бъде намалена до 3200 долара. Плановете на инженера предвиждат продажба на поне милион готови устройства.

fallback
  • #6
    Оня ( преди 11 месеца )
    Тойотка не харесва това
  • #5
    Тойо ( преди 1 година )
    Голямо чудо! Аз това си го направих още преди три години.Докога ще преоткриват топлата вода.Виж, за бизнеса е хитро. Решил е да става милиардер. Може.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Батериите и те ли са в главината, защото си мисля, че електромотора никога не е бил някакъв проблем.
  • #3
    Вин ( преди 1 година )
    Важното е, че работят хората с мозъка си в името на прогреса! Дали е рентабилно времето е покаже!
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    Този студент ще съсипе бизнеса на toyota ( дано да знаете какво означава сарказъм)
  • #1
    eng ( преди 1 година )
    Това никак не е ново. Проблемът е, че няма такива едновременно леки и мощни двигатели, че да не увеличават безобразно подресьорното тегло, което съответно ще изисква много по-тежко окачване, а пътното поведение ще става безобразно. Иначе на теория звучи прекрасно. Обаче започнем ли да пресмятаме и се хващаме за главата, който я има, де... Петърчо?
fallback
Последни