По време на изложението IAA Mobility Show в Мюнхен британският производител Mini представи новия Countryman, сега идва ред на премиера на топ-версията на модела - SE ALL4, която е с изцяло електрическо задвижване и в най-мощната си версия развива 313 к.с.
Новото семейство Countryman е базирано на UKL архитектурата на BMW Group, която се използва в автомобили като BMW X1/iX1 и BMW 2-Series Active Tourer. Базовите модели са оборудвани с един електрически мотор с мощност 201 к.с. и въртящ момент от 250 Нм, но именно версията SE ALL4 трябва да привлече купувачи.
От компанията-производителя описват този автомобил като „универсален авантюрист“ и „доверен спътник за изследване на нови пътища“. Той се задвижва от два електрически мотори със съвкупна мощност 313 к.с. и 494 Нм. Тези агрегати осигуряват на електромобила задвижване на четирите колела му позволяват да ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди и да развие максимална скорост от 180 км/ч.
Захранването на двигателите става с батерия с капацитет 66,45 кВт/ч батерия, която поддържа 130 кВт зареждане (DC). Това означава, че батерията може да се зареди от 10 до 80% за по-малко от 30 минути.
На външен вид SE ALL4 ясно се различава от базовия Countryman E и отразява неговия по-здрав и мощен характер. Тези промени започват отпред с предпазна плоча, която е повече за привличане на внимание, отколкото за практичност.
SE ALL4 се предлага стандартно с уникални 20-цолови джанти с бронзови спици, заедно с отличителна емблема. Топ-версията разполага също така с уникален дифузьор, както и черна броня.
Countryman SE ALL4 има същия интериор като на стандартния електрически вариант с 9,4-инчов OLED дисплей и мултимедийна система. Дизайнерите на Mini са променили още арматурното табло, панелите на вратите и централната конзола на новия автомобил, придавайки му по-модерен вид на салона след смяната на поколенията.
Още снимки на новия флагман на Mini - вижте в галерията: