fallback

АвтоВАЗ остана без части и натрупа 12 000 коли в складовете си

Липсата на въздушни възглавници засяга най-популярните модели на Lada

Поради недостиг на компоненти на територията на АвтоВАЗ са се натрупали около 12 хиляди не завършени коли Lada Vesta NG, които все още не могат да бъдат изпратени до дилърите.

Междувременно става ясно, че руската компания е изправена пред недостиг на защитни въздушни възглавници, което засяга производството на Lаda Granta и Lаda Niva поне от два дни.

В събота, 14 октомври, по време на 12-часова смяна от производствената линия на предприятието в Толиати са слезли 590 броя Granta, като при всички липсват защитни възглавници. В същия ден са произведени 400 броя Lada Niva, също без важната система за пасивна защита.

Според източници на територията на завода в Толиати се съхраняват голям брой незавършени автомобили. В социалните платформи са публикувани и снимки, на които се виждат десетки бели коли Granta, чакащи край завода поставянето на липсващите части. 

Не е ясно какво е причинило прекъсването на доставките. 

През лятото Руската асоциация на автомобилните дилъри (ROAD) съобщи за наличието на незавършени коли Lada Vesta. Според продавачите при 70 процента от доставените автомобили липсват паник бутонът ERA-GLONASS и пластмасовият кант на мултимедийната система.

В отговор на това АвтоВАЗ заяви, че такива автомобили могат да се съхраняват известно време в склада на предприятие или дилър, като преди продажба ще се добавят липсващите части.

Въпреки тези проблеми продажбите на Lada отчита силен растеж. През септември в Русия са продадени 6231 коли на марката, което представлява ръст от 8,7 на сто спрямо август и най-високото месечно ниво за последните две години. През първите девет месеца на годината Lada е продала общо 242 552 превозни средства в страната.

fallback
  • #8
    Минаващ ( преди 1 година )
    Въздушни възглавници, както казват някои болни мозъци... ай ся глезотии :)
  • #7
    Московски ( преди 1 година )
    Защо ли хранениците на митрофанова мълчат. Друг път биха ви заляло с помия за истините които пишете.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    В случая съм изненадан. Не знаех, че АвтоВаз продължава да произвежда след като французите се оттеглиха. При това положение се чудя откъде намират компоненти, които трябва да идват от групата Рено-Нисан. И още щом има действително произведена в Русия Лада, за какво им беше тази тъпотия с китайските москвичи.
  • #5
    Анонимен ( преди 1 година )
    За какво са им въздушни възглавници?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не би на Бай *** да са му свършили парите и скъпите им приятели от Китай вече да са спрели да пращат стоки. Щом дори се нави да излезе от майка Русия за да отиде да се мазни на Си-то. Предвид, че си носеше ядрените куфарчета да помпа мускули явно няма голямо доверие и на китайците.
  • #3
    Бай ламби ( преди 1 година )
    Аз даже съм чувал че руснака като си купи нова лада и първата му работа е да махне въздушните възглавници.Така може да си я удря в стените и дуварите както си иска.
  • #2
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Не разбирам каква пречка е липсата на въздушни възглавници...руснаците нямат нужда от тях...
  • #1
    Алекс ( преди 1 година )
    Безаналоговите чебурашки могат да произвеждат само бяла боя.Жалка история.Едно е да се тупаш в гърдите и да надуваш мускули,друго е да можеш да направиш нещо.
fallback
Последни