fallback

BMW X2 смени формата си и получи електрически вариант

Новото поколение на баварското крос-купе е е пораснало на размери и става още по-технологично

Германският производител BMW представи второто поколение на X2, което получава свеж външен вид, отличаващ го значително от предшественика му, два варианта на задвижване и огрочен брой нови технологии. Официалният дебют на модела ще се състои на изложението за мобилност в Токио, започващо на 26 октомври.

Новото X2 се превръща в SUV Coupe в стила на по-големите си братя X4 и X6. В случая линията на покрива се влива плавно в задната част, създавайки тънък силует, подобен на купе силует. Разширените калници и мощната задна част придават по-атлетичен външен вид на модела, за който като опция се предлага и осветена бъбрековидна решетка на радиатора. Това е и първият компактен модел на BMW с 21-цолови джанти, като те са опция.

Панелите на каросерията на X2 се отличават с чисти повърхности с минимален брой динамични линии, а дръжките на вратите са интегрирани наравно с каросерията. Тънкият страничен прозорец предлага променена интерпретация на извивката на Hofmeister, което допринася за по-елегантния профил на X2. Като опция се предлагат релси на покрива в черен гланц.

След смяната на поколенията автомобилът е пораснал на размери. Дължината му вече е 4550 мм, което е със 194 мм повече от предшественика му и с 55 мм повече от X1, на чиято основа е изграден. Междуосието на новото X2 вече е 2700 мм (+22 мм), а широчината и височината достигат съответно 1850 мм (+21мм) и 1590 мм (+64 мм).

Промените на размерите са се отразили положително и на пространството в салона, като от BMW обещават повече място за раменете и лактите на всички седалки. Мястото за коленете отзад се увеличава с 25 милиметра. Капацитетът на багажника вече е от 560 до 1470 литра при свалени задни седалки. За електрическото iX2 той е от 525 до 1400 литра. Като опция се предлага електрически прибиращ се и удължаващ се теглич. Товарът на ремаркето, което може да се тегли, е до 1800 кг (iX2 - 1200 кг).

В интериора BMW поставя фокус върху сензорното и гласовото управление чрез BMW Curved Display и BMW Intelligent Personal Assistant, задвижван от новата операционна система BMW iDrive 9, която беше пусната за първи път на BMW X1 M35i xDrive през юни тази година. Извитият централен дисплей се състои от 10,25-инчов информационен и 10,7-инчов информационно-развлекателен дисплей, сливащи се зад извита стъклена повърхност.

Функцията QuickSelect позволява бързо активиране на избрани функции, без шофьорът да се задълбочава в подменютата, а докосването върху началната икона връща потребителите обратно към началния екран. Сред новите интериорни функции е камера, обърната към купето, която може да прави снимки и да записва видеоклипове.

За новото поколение на X2 са предвидени три версии на задвижване с двигатели с вътрешно горене и една електрическа. Базовият вариант е X2 sDrive30i с 1,5-литров турбомотор с 3 цилиндъра и мека хибридна технология, развиващ 170 к.с. и 270 Нм. Дизеловата версия X2 sDrive 18d е с 4-цилиндров мотор, развиващ 150 к.с. и 360 Нм. И в свата случая скоростната кутия е 8-степенна автоматична.

По-високо се разполага X2 M35i Xdrive, който разчита на 2,0-литров турбомотор с 300 к.с. и 400 Нм. Тази версия разполага с механичен диференциал с ограничено приплъзване и адаптивно окачване, като ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди.

Електрическото iX2 xDrive 30 получава два електромотора, развиващи 313 к.с и 494 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,6 секунди, а батерията с капацитет 64,8 кВт/ч осигурява пробег от 417 до 499 км. Максималната скорост на зареждане е 130 кВт.

BMW X2 и iX2 ще бъдат на разположение на дилърите на марката през март 2024 г. Цените започват от 46 400 евро за sDrive20i. Дизеловият sDrive18i ще струва поне 46 850 евро. M-Performance моделът M35i xDrive се предлага от 63 800 евро, а цените на iX2 започват от 56 500 евро.

Още снимки на новото BMW X2 - вижте в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Няма да им е бестселъра. Защо е нужно да правят коли с озъбена муцуна все едно отзад има двигател поне 12 цилиндъра и 8 литра ? Отзад се мъдри 3 цилиндрово моторче толкова форсирано че след 50-60 хил ще е пълен гроб.Не няма да дойде на горубляне щото никой не е толкова глупав че да си купи 150 хиляди левова пародия на джип за основен ремонт.
  • #5
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Изглежда супер. Философите отдолу ще го чакат на Горубляне след 20 години.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Прилича повече на MG4, отколкото на BWM, но това си е моето мнение ...
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    като сложат по една емблема на С колоната ще се оправи силуета
  • #2
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тази задница хич не ме свързва с БМВ
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Все повече запричват на Киа.
fallback
Последни