Bentley планира да разработи пет изцяло електрически модела до 2030 г. С първия луксозен електромобил на британската марка, който се очаква да излезе на пазара през 2025 г., Bentley си поставя високи цели с обещанието да представя по едно електрическо превозно средство всяка година. По този начин компанията се стреми да постигне пълна електрификация на продуктовата си гама до края на десетилетието. Ако упоритата работа се отплати, Bentley може да революционизира пазара на луксозни електрически превозни средства.
Когато Tesla се появи на автомобилната сцена през 2008 г. започна надпреварата за производство на електрически автомобили започна и оттогава не се е забавила. Преосмисляйки границите на електрификацията и как те се съчетават с лукса, Tesla постави началото на ефекта на доминото, който накара конкурентите да бързат да определят крайни дати за прехода от двигател с вътрешно горене към батерии.
Bentley е поредната марка в луксозния сегмент, която обяви подобен преход още през 2019 г. Очаква се компанията да замени конвенционалния двигател с електрическо задвижване във Flying Spur, Bentayga и Continental GT.
Електрическият Continental GT ще бъде създаден за високи скорости. Моделът се нарежда на второ място в класацията Ultimate Luxury Vehicles, като изостава единствено от Flying Spur.
Повечето електрически автомобили не могат да предложат 650 конски сили и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3 секунди – нещо, което е заложено при Continental GT. Нито пък могат да развият максимална скорост от над 330 км/ч като Bentley Flying Spur.
Но ако визията на Bentley за изцяло електрическа гама с голяма мощност и производителност подсказва нещо, индустрията я очаква светло бъдеще, пълно с изненади.
Известен с рева на мощните си двигатели, Bentley все пак ще трябва да действа новаторски в маркетинга и преосмислянето на усъвършенстваните модели. Изкуствените звуци на двигателя и акцентът върху изживяването при шофиране може да са необходими, за да привлекат скептично настроените традиционалисти. Flying Spur е един от най-популярните модели на Bentley, който вероятно ще бъде оборудван с въпросния изкуствен „рев“. Задвижван от V8 туин турбо двигател и хибриден V6 двигател, автомобилът сбъдва мечтите на почитателите на високите скорости.
За да създаде цялостен екологичен имидж, Bentley трябва да даде приоритет на икономията на горивото и ефективността – нещо, с което производителят се е борил в миналото. Continental GT отчита 6,8 км/л разход на гориво в градски условия.
Bentley е известно име не само в производството на премиум модели, но и в пренасянето на тази технология на пистата. Като основна част от света на моторните спортове, производителят спечели състезанието за издръжливост „24 часа на Льо Ман“ през 1924 г., 1927 г. и последователно от 1928 до 1930 г.
И докато Bentley се фокусира върху SUV сегмента от висок клас от началото на този век, марката все още има репутация на разработчик на коли с висока производителност. Електрическата гама, която обединява възобновяемата енергия с мощността, може да създаде нишата, от която Bentley се нуждае, за да блесне в разрастващия се свят на електрически превозни средства.
Очаква се пускането в продажба на първото електрическо Bentley да постави стандарта за фокусираните върху производителността електромобили на най-високо ниво. С ускорение от 0 до 100 км/ч за едва 1,5 секунди това няма да бъде просто електромобил.
Но марката не само планира да въведе пет нови електрически превозни средства в гамата си от 2025 г., но също така обяви, че няма да прави друго превозно средство с двигател с вътрешно горене след 2030 г.
За края на десетилетието Международната агенция по енергетика (МАЕ) прогнозира, че броят на електрическите превозни средства в световен мащаб ще скочи до близо 350 милиона. Въпреки че се появяват повече компании, които са основани на изцяло електрически модел, е необходимо съществуващите традиционни производители да ускорят процеса на електрификация. И Bentley е готова да направи точно това. Марката обаче е силно притисната от времето, тъй като 2030 г. се задава на хоризонта, а 2025 г. изглежда точно зад ъгъла. Други автомобилни производители имат подобни екологични цели, като Nissan, Renault, Ford и Stellantis искат да електрифицират продажбите си в Европа до края на десетилетието.
Въпреки това, за разлика от шепата изброени производители, Bentley все още не е произвела нито едно електрическо превозно средство. Въпреки че хибридните ѝ модели са впечатляващи, концернът няма електрическото резюме на Leaf на Nissan, пуснат през 2010 г., или на изцяло електрическия Ranger EV на Ford от 1998 г.
Въпреки скептицизма, ако Bentley успее да предложи гама от електромобили до 2030 г. със сигурност ще разтърси индустрията.
Тъй като марката си поставя за цел да оформи пазара на луксозни електрически превозни средства от 2025 г. нататък, тя има да свърши доста работа. Bentley осъзнава, че на фона на глобалната пазарна трансформация, в света на луксозните електромобили има място за един елегантен и спортен спектър от превозни средства с батерии.