fallback

Отлагането на Евро 7 може да спаси малките градски коли

Натискът върху европейските производители ще намалее, а от това ще спечелят потребителите

От известно време много производители предричат изчезване на градските автомобили от европейския пазара заради новия екологичен стандарт Евро 7, който трябваше да влезе в сила от 2025 г. Сега обаче той беше отложен и преработен (макар и все още неофициално), което ще даде шанс за оцеляване на превозните средства от малките сегменти A и B.

При първоначалното представяне на новите стандарти за Евро 7 повечето европейски компании, както и Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (ACEA) бяха категорични, че градските коли няма как да ги покрият. Не толкова от техническа, колкото от търговска гледна точка.

Според ACEA, спазването на новите правила означава минимум 1000 евро по-високи разход на бройка от модела за всеки производител. А това означава 2 или 3 пъти повече за потребителите. По този начин популярни автомобили като Volkswagen Polo, Skoda Fabia и Fiat Panda биха поскъпнали значително и съответно стават икономически неизгодни.

Президентът на ACEA – Лука де Мео, който е и ръководител на Renault Group, дори предрече, че въвеждането на Евро 7 ще намали продажбите на нови коли в Европа с до 10% именно заради отпадането на малките градски автомобили. Сега обаче положението ще се промени и натискът върху производителите ще намалее, като това означава по-малко разходи за тях при разработката на такива превозни средства.

Не всички обаче са съгласни със случващото се. Асоциацията Transport & Environment, асоциация, която е създадена от европейски неправителствени организации, насърчаващи устойчивия транспорт на европейско ниво, вече се обяви срещу промяната на Евро 7 и неговото отлагане.

„Няма гаранция, че производителите на автомобили ще продължат да предлагат малки коли. Техните места в сегменти A и B вече са заети от SUV-модели, които носят по-големи печалби на производителите и те нямат сметка да се връщат назад“, коментира Ана Кражинска от Transport & Environment.

Все последната дума по случващото се все още не е казана, като гласуването на промените в Евро 7 всъщност ще се проведе в Европейския парламент в началото на ноември.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    10, не съм съгласен. Малките градси се продават добре. Е7 би ги оскъпило много, което логично задава въпроса, защо да давам (образно) 15к за Поло, ако за 20 взимам Голф. Съвсем отделна тема е, стандарти и елктроколи се налага от политици, които тотално са скъсали с реалността - едно са полит амбициите, друго са техническите възможности. Дори и сега в Германия е силно противореив закона за замятата "стартото" парно с термопомпи.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Не мисля, че някой има интерес да продава малки евтини коли. Може да не приемат евро 7, но тъй или иначе пак ще кажат, че малките коли са нерентабилни. При положение, че генерират печалби от простотии, които практически не струват нищо, като дигитални прибори и мултимедия, но пък чарджат зловещо за тях, от какъв зор им е да продават цяла кола на изпилена цена, защото който търси цена, няма да плаща и за екстри.
  • #9
    Факт ( преди 1 година )
    Германците го отлагат защото знаят че немска кола без двг никой няма да купи.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Бъбрим си как светът се променя с някакви (дано) прогресивни мерки за по добро бъдеще, докато тук самахнали катализаторите и градовете смърдят от това което излиза от колите. Никой не мисли какъв въздух диша (детето му), важно е да е спестил от катализатора да ги даде после на доктора тройно (поне)
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    А освен шефовете си забравил и акционерите които си чакат дивидента всяка година! Както toyota, така и volkswagen са затънали в над 200 милиарда дългове, но вместо с печалбите да си покриват дълговете, правят точно обратното - увеличават дълговете всяка година за да раздават по-големи бонуси. На практика теглят дългове за да ги раздадат на акционерите. Лично на мен това ми изглежда на една голяма схема понци. Пирамида на български. Балон който ще се спука съвсем скоро, но сектантите не виждат!
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Ей, ако си чувал, повечето големи ШЕФОВЕ живеят 3-4 години, някоя и 6-7 години напред спрямо това, което виждаме на пазара." Е нали точно това казвам и аз и говорим за напълно едно и също нещо! Компаниите трябва да вложат днес милиарди от печалбата си и дори да вземат заеми за инвестиране в нещо, което ще носи приходи чак след десетина и повече години. Никой шеф не иска да работи години на загуба, за да припишат всички негови заслуги за далновидността на следващ шеф, който ще отчита печалби.
  • #5
    Лудория ( преди 1 година )
    Опала, защото съм на среща и съм пропуснал някоя друга дума. В долния коментар става дума за големите шефове. Бате Ачо, навярно добавени пари не са само печалба, а съпътстващи разходи. Печалбата е доста ясна и често коментирана в темите или по-скоро под темите. :)
  • #4
    Лудория ( преди 1 година )
    MythBuster, не са ми приятели шефове на компании, но не вярвам да са така късогледи, както ги описваш. Ей, ако си чувал, повечето големи живеят 3-4 години, някоя и 6-7 години напред спрямо това, което виждаме на пазара. Или поне това съм срещал из журналистически материали по темата. Не ми се струва, че тези хора са толкова ограничени, колкото ни изглежда.
  • #3
    Бате Ачо ( преди 1 година )
    "спазването на новите правила означава минимум 1000 евро по-високи разход на бройка от модела за всеки производител. А това означава 2 или 3 пъти повече за потребителите." - т.е. да се чете, ще си дигнем и печалбата с 2-3 хил евро.
  • #2
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1. Ето тук е заровено кучето:"Натискът върху европейските производители ще намалее, а от това ще спечелят потребителите" и "дори предрече, че въвеждането на Евро 7 ще намали продажбите на нови коли в Европа с до 10% именно заради отпадането на малките градски автомобили." Тоест производителите за да не изгубят 10% от продажбите си, които са 5% от оборота/приходите и 3% от печалбата, са съгласни да подарят 20-30 процента пазарен дял на китайските и американски електромобили.
fallback
Последни