fallback

Руснаци показаха нова платформа за серийни електромобили

Компанията "Кама" обяви, че спира да приема поръчки за електрическия Atom

Проектът Atom стартира през декември 2020 г.: тогава се проведе представянето на компактния електрически автомобил Kama-1. Този прототип е създаден от специалисти от "Центъра за изчислителна техника" на политехническия университет в Санкт Петербург, като КАМАЗ е технологичен партньор. Напомняме, че Kama -1 не достигна до серийно производство и в известен смисъл настоящият Atom може да се счита за наследник на проекта Кама-1. Бъдещият руски електрически автомобил беше показан за първи път в тийзър през есента на 2022 г.

 

Новият проект се изпълнява от „Кама“, компания, регистрирана в Набережние Челни през 2021 г. Дебютът на електрическата кола Atom, макар и все още в концептуален вариант, се състоя през май тази година. Тогава производителят отбеляза, че серийната версия на компактния хечбек ще заимства много от представения през пролетта автомобил.

Струва си да припомним, че дължината на концепцията е 3995 мм, широчината – 1780 мм, а височината – 1615 мм. Колата получи шарнирни врати, прибиращи се дръжки на вратите, оригинални колела, обути с нископрофилни гуми, светлини под формата на тънка лента, както и облицовки на арките на колелата, изработени от черна пластмаса.

Както беше съобщено по-рано, електрическият Atom ще бъде базиран на оригинална местна платформа. Сега компанията е решила да публикува изображения на прототипа на архитектурата, която ще бъде в основата на серийния хечбек. Пресслужбата на марката Atom информира, че вече са създадени „функционални образци на платформата“ и се подготвят за тестване.

Atom е изпратила за тестване общо тринадесет платформи, създадени от инженерите на руската компания. Добавя се, че те ще бъдат тествани на специални площадки, разположени в Русия и Китай.

Производителят изтъква, че фазата на тестване ще включва „настройка на шасито, калибриране на кормилната и спирачната система, настройка на термостата и електрическия мотор и калибриране на системата ADAS“. Известно е, че тестовете трябва да приключат след по-малко от година, в средата на 2024 г.

Преди това производителят отбеляза, че електрическият мотор и тяговата батерия на електрическия автомобил Atom също ще бъдат с руски дизайн; батериите ще се доставят от компанията „Ренера“, част от държавната корпорация „Росатом“

Пускането на новия продукт в серийно производство е планирано за 2025 г., като Atom стартира приемането на поръчки в края на юли. Сега компанията определи и крайна дата за резервации - 30 септември. 

В края на миналия месец стана известно, че Atom ще произвежда електрически автомобили в завода на „Москвич“, който преди това принадлежеше на френската Renault Group.

 

 

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    не всички така не го харесват но като дойдат избори под строй и със песен и си имат новия стар президент поне да ги забранят изборите за какво им е вместо да ходят за гъби на лов риболов за пускт бюлетини под дулата на автоматите
  • #6
    До "най-долния& ( преди 7 месеца )
    До 4 - Познавам комунисти и пвоечето изобщо не харесват Путин, но както и да е.
  • #5
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Толкова съм про руски че постоянно прокламирам отказване от течните горива и зависимостта от Русия. Хайде стига сте гледали черно-бяло на нещата анти този и анти онзи. Бъдете егоисти и изберете българското и българския интерес стигат сте се дупели на този или онзи! Уважавам както Русия така и Щатите и Китай за това че си гледат интересите и трябва да взимаме пример от всички тях. Както виждаш и Русия и Щатите гледат да произвеждат собствени батерии за да не са зависими от Китай. А ние?
  • #4
    До по-долния ( преди 7 месеца )
    С тоя коментар ми стана ясен ти си вмерисан комунистически отпадак..Евала на братъшките ясно извода е един бая си проуст
  • #3
    До долния ( преди 7 месеца )
    С тоя коментар ми стана ясен ти си вмерисан комунистически ***.Евала на братъшките ясно извода е един бая си проуст
  • #2
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Надали качеството ще е нещо различно от едновремешния руски Москвич, Но въпреки това евала на братушките че поне опитват, за разлика от нас, които едно време произвеждахме продукция да храним огромна Русия, а днес внасяме домати от Гърция и Турция, ябълки от Полша и чесън от Китай!
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Няма да си я купя, но колкто повече, толквоа повече.
fallback
Последни