Първият изцяло електрически автомобил в Южна Корея ще бъде възкресен. Марката Kia, част от групата на Hyundai, възнамерява да вдъхне нов живот на Ray следващия месец, предлагайки на местните потребители достъпна версия за градски условия на фона на нарастващото търсене на по-евтини коли, задвижвани с електричество.
За първи път Kia представи Ray през декември 2011 г., който по дизайн прилича на конвенционалния Ray CUV. Всъщност това е първият масов изцяло електрически автомобил в Южна Корея.
Оригиналната версия разполага с 50 kW електрически мотор и 16,4 kWh литиево-йонна батерия, която предлага пробег с едно зареждане от 140 км. Въпреки че днес това изглежда скромно, все пак не трябва да се забравя, че този автомобил е проектиран за градски пътувания.
Превозното средство тежи със 187 кг повече от модела, задвижван с двигател с вътрешно горене, като въртящият му момент е със 77% по-голям спрямо този при конвенционалната версия, което позволява по-бързо ускорение – на електромобила му трябват 15,9 секунди, за да ускори от 0 до 100 км/ч .
Компактният градски автомобил предлага и възможност за бързо зареждане за 25 минути при специализирано зарядно устройство или шест часа с помощта на 220V контакт. Колата е оборудвана с първата специфична за електромобилите навигационна система на Kia, предоставяща информация за най-близките зарядни станции.
Оригиналната електрическа версия на Ray, която дебютира през 2011 г.
Моделът също така включва уникален инструментален панел, показващ състоянието на батерията, нивото ѝ на заряд и времето за следващото зареждане. Основният минус на Kia Ray EV е, че беше пуснат преди да е дошло времето на електромобилите. Малката кола беше спряна от производство през 2018 г. на фона на липсата на зарядна инфраструктура в региона и ограничения ѝ пробег.
Сега обаче моделът се завръща с нова версия, тъй като Kia се стреми да победи конкуренцията с ценови маневри, които ще ѝ осигурят предимство на родния пазар.
Новият изцяло електрически Ray ще разполага с почти два пъти по-голям пробег от своя предшественик (210 км), плюс 63,3 kW електрически мотор (30% подобрение спрямо оригинала) и 35,2 kWh батерия, която разполага с близо двойно по-голям капацитет.
Индустриални експерти прогнозират, че превозното средство ще помогне на съживяването на сегмента на микроавтомобилите в Южна Корея, където клиентите търсят малки и достъпни градски коли.
За първи път от дебюта на оригинала през 2011 г. анализатори очакват Ray да попадне в топ 10 на най-продаваните автомобили в Южна Корея. Kia се подготвя да пусне на пазара електромобила още следващия месец, въпреки че първоначално той ще се предлага само на родния пазар на марката. Очаква се базовата цена на превозното средство да бъде 287,35 млн. вона (20,5 хил. долара).