fallback

Великобритания отлага забраната на ДВГ с 5 години

Първоначално срокът беше 2030 г., но той явно няма да бъде спазен

Властите във Великобритания обмислят отлагане на прилагането на забраната за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили за намаляване на емисиите от парникови газове, която трябваше да влезе в сила през 2030 г. Новият срок ще бъде 2035 г., съобщава BBC.

Първоначалната цел за начало на „зелена революция“- 2030 г.,беше въведена през ноември 2020 г. от правителството на тогавашния премиер Борис Джонсън. През юли тази година министърът на околната среда и водите Майкъл Гоув заяви, че този график ще бъде спазен, но явно правителството е решило да се откаже от него.

Крайният срок до 2030 г. първоначално беше по-агресивна цел в сравнение с плана на Европейския съюз, който има за цел да наложи нулеви емисии за нови автомобили, продадени след 2035 г., ефективно премахвайки продажбата на нови бензинови и дизелови модели. По-рано тази година ЕС също промени своя план, за да разреши използването на синтетични горива.

Очаква се, настоящият британски премиер Риши Сунак да направи обръщение към нацията през следващите дни, разкривайки поредица от облекчения на политиката относно емисиите на парникови газове. Според информациите няма шанс министър-председателят да се откаже от крайната цел, заложена още през 2019 г., като тя е постигане на нетни нулеви емисии до 2050 г.

Засега от офиса на Сунак не са коментирали твърдения на BBC, но говорител на премиера беше категоричен, че подходът на правителството ще даде приоритет на прагматизма, за да се гарантира, че разходите няма да натоварят допълнителни трудещите се хора на Острова. Въпреки това, опасенията, че Сунак е загубил решимостта си в борбата си за климата, се увеличават, като това става в навечерието на изборите през следващата година.

Европейският съюз също се сблъска с обратна реакция по отношение на политиката си за намаляване на вредните емисии с налагане на ограничения на автомобилната индустрия. През март Германия сключи съюз със седем други държави, за да се противопостави на забраната на ДВГ от 2035 г., което доведе до отстъпки от страна на властите относно използването на синтетични горива. Производители като Porsche и Lamborghini напредват с разработването на такива горива, които се рекламират като въглеродно неутрални и биха могли да удължат производството на автомобили с ДВГ и след 2035 г.

fallback
  • #21
    PLAID ( преди 9 месеца )
    Кви премиери, кви политици бе, тва са ратаи и ибpикчии на заплата. Кой ще ти даде да пълниш 100 кВтч за 20 кинта, вместо да сипеш тунджа за 320? Народа сам ще ги положи като спре да кара кюмбета.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо много масово взеха да дават на задна. Първо бяха много натопорчени, но нещо им спря ентусиазма, като разбраха, че няма да им се получат схемите. Същото е и с украйна. Голямата работа, големите заявленищ, как щели да завземат Крим и Донбас и после да маршируват в деня на победата в Москва, а Путин щял да се крие в бункера. Сега взеха да приказват, че държава 404 трябва да отстъпва територии, за да спре конфликта. Луда евроатлантическа либерастка работа.
  • #19
    MythBuster ( преди 1 година )
    Покажи ми къде греша за камионите? Дал съм ти конкретни цифри и факти. Искам да ми посочиш коя от цифрите е грешна?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам, ама ти си като радио точка, Само бълваш и грам не приемаш. На всяко нещо имаш готова опрка. И ти на това диалог / дискусия ли казваш? Конкренто за камионите си нямаш идея и пак само АКАш.
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Бъди конкретен и ми поправи грешката? Аз за разлика от вас поне имам мнение и го изказвам публично и си стоя зад думите. Ти имаш ли такова? Диалог се води с аргументи. Обясняваш не съм съгласен с това защото мисля че е еди как си. Ти аргументи имаш ли? А дано, ама надали. Имаш вярвания че жирафът не съществува и е невъзможно да съществува. Не знаеш защо е невъзможно но си абсолютно сигурен!
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичн, за неща от които си нямаш идея, защо се обаждаш!? Опрките, АКО-тата ги пазаи за себе си, защото до голяма степен са плод ако не на болни фантази, то на някакви си идеални условия, които незнам дали и в лаборатория биха постингали.
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Пък и не виждам какъв е проблема камионите да се зареждат директно от мрежата. Един камион задължително трябва да почива 11 часа на денонощие, като за денонощие според професионални шофьори се изминават 600 км, за което са необходими около 600 kWh. Тоест спокойно могат да се зареждат на 60 kW зарядна станция, което към момента вече дори не попада в понятието бърза зарядна станция и пътуващите с леки автомобили им се мръщят. На 250 kW за леки автомобили камиона се зарежда за 2,5часа.
  • #14
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Камионите ще са първите които ще минат на ток масово. Първо защото това им е бизнеса - да предложат най-ниска цена на превоз за километър. Второ защото един камион има много по-кратък жизнен цикъл от леките автомобили и се сменя много по-често. Трето, но най-важно, защото електромобилите още днес са по рентабилни въпреки по-високата си цена за хора, които минават по- много километри годишно, а камионите правят точно това. Карат се ежедневно по много километри.
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    След 2035 ще отложат забраната за 2040.
  • #12
    До 11 ( преди 1 година )
    Дори и в момента има недостиг на Мед. През миналата година беше достигната най високата цена в историята. Сега уж се успокои малко пазара но това е само защото света навлиза в рецесия и има общ спад на продажбите. Ако икономиката пак тръгне силно нагоре и почнат масово да купуват електрически коли тогава цените на металите ще излетят в небесата!
fallback
Последни