Прекратяването на екологичния бонус за автомобилите в Германия в началото на септември стимулира покупките на електромобили от корпоративни клиенти през август, като в топ 10 на най-популярните модели попадат четири, задвижвани изцяло с електричество.
Пазарният лидер Volkswagen, който през последните седмици изпитва сериозни затруднения в производството в своите германски фабрики, отново се възползва от ресурсите си: електрическият ID.4 на базираната във Волфсбург компания успя да изпревари VW Golf за първото място в подреждането на най-продаваните модели в Германия за август с 3273 регистрации спрямо 2634 продажби преди година.
По отношение на растежа при продажбите регистрациите лидер през миналия месец е Smart Fortwo, който отчита 1958-процентно увеличение на търсенето до 782 продажби спрямо 38 продажби през същия месец на 2022 г. Той е следван от електрическия EQA на Mercedes-Benz с ръст от 977% до 1066 броя спрямо 99 броя преди година. Трети е Volvo XC40 със 780-проценнто увеличение на регистрациите до 519 броя спрямо 59 броя година по-рано. Следва друг изцяло електрически модел – Mercedes EQE – с 681% ръст на продажбите до 367 броя спрямо 47 броя преди година.
Пети е Renault Megane E-Tech с 668-процентно увеличение на регистрациите до 737 броя спрямо 96 броя през август 2022 г. На шесто и седмо място са съответно Kia EV6 и Cupra Born, чиито продажби растат с 595% и 499% до съответно 771 броя и 2329 броя. На осма и девета позиция са Opel Zafira Life и Tesla Model 3, като увеличението за първия достига 497% до 185 броя, докато при втория то е 471% до 977 продажби. На десетото място се нарежда Renault Twingo с 470-процентно увеличение на регистрациите до 393 броя.
Класация на моделите, които отчитат най-голям ръст на регистрациите на пазара на корпоративни клиенти в Германия през август.
Opel стагнира на пазара на корпоративни клиенти
Където има победители, има и губещи. Въпреки доброто представяне на EQE и EQA регистрациите на EQS на Mercedes се свиват през август с 11,8% на годишна база, докато тези на EQC отчитат 50,4-процентен колапс. Същото важи и за MG Marvel R и DS 3, където регистрациите се понижават съответно с 19,4% и 78 на сто.
Въпреки това по-голяма част от автомобилните компании успяха да се възползват от изтичането на федералните стимули, генерирайки допълнителни продажби през август. Единствено Opel, сред всички марки на Stellantis, задържа миналогодишното ниво на регистрации от корпоративни клиенти. Като цяло регистрациите на нови електромобили от търговски купувачи се увеличават до над 38 600 броя през предходния месец.
„Скокът в регистрациите на електромобили през август показва, че търговските автопаркове се интересуват от електрическо задвижване, което обаче трябва да бъде финансово жизнеспособно“, коментира данните анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. „Между септември и декември регистрациите на електромобили от корпоративни клиенти ще намалеят значително и ще се възстановят постепенно едва през 2024 г.“, добавя той.
Но въпреки очаквания спад Кибиес смята, че делът на колите с електрическо задвижване ще продължи да расте от общите търговски регистрации, като към момента електромобилите представляват 7% от общия пазар на корпоративни клиенти в Германия. Според проучване на Dataforce във всеки втори германски търговски автопарк вече може да бъде срещнат електрически автомобил.