fallback

В Германия разграбват електромобили преди края на екологичния бонус

Електрическият VW ID.4 изпреварва през август Golf за първото място при продажбите от корпоративни клиенти

Прекратяването на екологичния бонус за автомобилите в Германия в началото на септември стимулира покупките на електромобили от корпоративни клиенти през август, като в топ 10 на най-популярните модели попадат четири, задвижвани изцяло с електричество.

 

Пазарният лидер Volkswagen, който през последните седмици изпитва сериозни затруднения в производството в своите германски фабрики, отново се възползва от ресурсите си: електрическият ID.4 на базираната във Волфсбург компания успя да изпревари VW Golf за първото място в подреждането на най-продаваните модели в Германия за август с 3273 регистрации спрямо 2634 продажби преди година.

По отношение на растежа при продажбите регистрациите лидер през миналия месец е Smart Fortwo, който отчита 1958-процентно увеличение на търсенето до 782 продажби спрямо 38 продажби през същия месец на 2022 г. Той е следван от електрическия EQA на Mercedes-Benz с ръст от 977% до 1066 броя спрямо 99 броя преди година. Трети е Volvo XC40 със 780-проценнто увеличение на регистрациите до 519 броя спрямо 59 броя година по-рано. Следва друг изцяло електрически модел – Mercedes EQE – с 681% ръст на продажбите до 367 броя спрямо 47 броя преди година.

Пети е Renault Megane E-Tech с 668-процентно увеличение на регистрациите до 737 броя спрямо 96 броя през август 2022 г. На шесто и седмо място са съответно Kia EV6 и Cupra Born, чиито продажби растат с 595% и 499% до съответно 771 броя и 2329 броя. На осма и девета позиция са Opel Zafira Life и Tesla Model 3, като увеличението за първия достига 497% до 185 броя, докато при втория то е 471% до 977 продажби. На десетото място се нарежда Renault Twingo с 470-процентно увеличение на регистрациите до 393 броя.

 

Класация на моделите, които отчитат най-голям ръст на регистрациите на пазара на корпоративни клиенти в Германия през август.

Opel стагнира на пазара на корпоративни клиенти

Където има победители, има и губещи. Въпреки доброто представяне на EQE и EQA регистрациите на EQS на Mercedes се свиват през август с 11,8% на годишна база, докато тези на EQC отчитат 50,4-процентен колапс. Същото важи и за MG Marvel R  и DS 3, където регистрациите се понижават съответно с 19,4% и 78 на сто.

Въпреки това по-голяма част от автомобилните компании успяха да се възползват от изтичането на федералните стимули, генерирайки допълнителни продажби през август. Единствено Opel, сред всички марки на Stellantis, задържа миналогодишното ниво на регистрации от корпоративни клиенти. Като цяло регистрациите на нови електромобили от търговски купувачи се увеличават до над 38 600 броя през предходния месец.

„Скокът в регистрациите на електромобили през август показва, че търговските автопаркове се интересуват от електрическо задвижване, което обаче трябва да бъде финансово жизнеспособно“, коментира данните анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. „Между септември и декември регистрациите на електромобили от корпоративни клиенти ще намалеят значително и ще се възстановят постепенно едва през 2024 г.“, добавя той.

Но въпреки очаквания спад Кибиес смята, че делът на колите с електрическо задвижване ще продължи да расте от общите търговски регистрации, като към момента електромобилите представляват 7% от общия пазар на корпоративни клиенти в Германия. Според проучване на Dataforce във всеки втори германски търговски автопарк вече може да бъде срещнат електрически автомобил.

 

 

fallback
  • #39
    Гост ( преди 1 година )
    Препоръчал си на Турбо да си купи пак дизелова баничарка.Защо продължаваш да го убеждаваш в постове 26,27,28 за електрическа баничарка?? Раздвоение на личността?
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    При електромобилите е същото. Ще има субсидии само докато се изравнят цените. След това мача е свирен. Дори без субсидии, над 90% ще предпочетат да си купят електромобил и да си го зареждат от излишният и евтин ток от ВЕИ, вместо на бензиностанцията на каквато цена им кажат.
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    Докторе, ако не бяха субсидиите за перки и фотоволтаици, те все още щяха да са неконкyрентноспособни, както преди 10 години, когато им плащаха тока по 80 стотинки за киловатчас и пак трудно си плащаха вноските към банките, защото едно че фотоволтаиците и инверторите бяха около 10 пъти по-скъпи от сега, а второ някой от тях изкарваха само по десетина години. Сега гаранцията започва от 25 години нагоре и произвеждат най-евтиния възможен ток. На тази цена не могат да платят само заплатите в АЕЦ
  • #36
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Ако спрат всякакви субсидии и любимите ви ТЕЦ-ове ще глътнат водичка , защото произвеждат най-скъпия ток ! А за електричките е все тая , със или без субсидии , мачът е свирен , и ДВГ отива в музея
  • #35
    Докторът ( преди 1 година )
    Субсидия за електромобил Превод на нормален език - бедните германци плащат на богатите германци да си купуват безполезни електрически играчки.
  • #34
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Турбо ( преди 2 часа )Не ми се спори,утре пътувам за София."Браво! Тъкмо ще засечеш за колко време ще стигнеш и колко време ще ти отнеме пътуването. Засечи и времето за връщане и разстоянието.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Още по ми е интересно,защо бе аджаба, Тесла не вижда потенциал сама да изгради толкова печалившите станции, според MythBusterчо, а трябва европейските данъкоплатци за платим по 20 800 Евро за бройка!" Дали пък не е изградила два пъти повече без никаква помощ? И защо мислиш че това са много пари, като не стигат дори за батерията която захранва зарядните станции, без да броим самите зарядни с течно охлаждане на кабелите?
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    Tesla обяви, че на 28.08.2023 се навършват 10 години от пускането на първите Superchargers в Европа по-конкретно в Норвегия:"На днешния ден преди 10 години в Норвегия бяха открити първите 6 Supercharger станции. Сега нашата мрежа обхваща 36 държави, 1000+ локации и 13 000 зарядни Supercharger позволявайки свобода на пътуване, независимо от вашата дестинация.За да отпразнуваме, Tesla обяви, че днес няма да ви таксува за зареждане в мрежата Supercharger в Европа"
  • #31
    РУК ( преди 1 година )
    Много ми хареса днес новината,че ЕС ще даде на Тесла 134 мил. евро а изграждането на 6458 зарядни станции в ЕС.Още по ми е интересно,защо бе аджаба, Тесла не вижда потенциал сама да изгради толкова печалившите станции, според MythBusterчо, а трябва европейските данъкоплатци за платим по 20 800 Евро за бройка!Много искам и хер Шулц да обясни,от къде ще взема пари да изгради 900 000 такива за 7 години!Ама най искам,само една година да няма субсидии и рестрикции,да видим как се продават елктричките
  • #30
    Турбо ( преди 1 година )
    Не ми се спори,утре пътувам за София.Сам виждаш,че цените на електромобилите в България са по високи от другите автомобили, изравняване на цените няма да се случи скоро.Субсидиите за електромобили лека полека се премахват където ги има, безплатното зареждане и също.Ще карам дизел поне засега.
fallback
Последни