Дилърите на марките Porsche и Audi ще привикват в сервизите си притежателите на моделите Porsche Taycan и Audi E-Tron GT заради открит сериозен дефект, който може да се появи при батерията на част от автомобилите. Засега Audi и Porsche изтеглят 6676 автомобила.
В основата на проблема е възможен теч вътре в батерията, който може да доведе до искрене и съответно до риск от запалване и сериозен пожар. Audi и Porsche планират дилърите да проверят всяка кола и след това, ако се налага, да преминат към скъпата мярка за подмяна на цялата батерия с нова.
Porsche за първи път са разбрали за този проблем през 2022 г. поради доклади за „намалени стойности на изолация“ в някои батерии на Taycan. В някои от тези случаи проникването на течност в батерията е било основният виновник. През септември 2022 г. беше компанията изиска от доставчика си на батерии да добави уплътнител Teroson при производството на батерии, за да коригира проблема.
През март Porsche обаче получават съобщение, че някои автомобили извън пазара на САЩ все още имат проблеми с проникването на течности, въпреки че също имат поставен уплътнител Teroson. Докато продължава да проучва проблема, през май компанията поиска да бъде променен производствения протокол при направата на батерията, за да включи подобрен уплътнител Teroson. Само че оттогава са получени повече съобщения за проникване на течност в батерията.
Сега Porsche изтегля 4777 бройки Taycan, всички от моделната година 2023. Освен това Audi изтегля 1899 броя e-tron GT и RS e-tron GT, отново само от моделната година 2023. Трябва да се отбележи, че автомобилните производители казват, че подозират, че само три процента от общо 6676 автомобила (тоест приблизително 200 бройки) имат действителен проблем.
Дилърите ще инспектират автомобилите и специално ще тестват за навлизане на течности в батерията. Ако тестът покаже „потенциал за изтичане, батерията ще бъде сменена“, казват Porsche и Audi. Засега няма докладвани случаи на тежки последици, включващи пожар, нараняване или смърт.